DS/HVB SKUA
Tilbake til søk
1927 Bygget som hvalbåt SKUA ved Nylands Verksted, Kristiania (Oslo) for Cia. Argentina de Pesca SA, Buenos Aires, Argentina. Levert i november
1932 Moderskipet ERNESTO TORNQUIST ansees for gammelt til bruk som kokeri og blir ombygget til transportskip.
1946 I fangst fra Grytviken i sesongen 1946/47 sammen med DON MILES (1926), FOCA (1930), MORSA (1929), ORCA (1926) og SKUA (1927). Alle har vært lagt opp og reparert i Grytviken utenom sesongen. Kokeriet ERNESTO TORNQUIST forlot Buenos Aires 17/09 som transportbåt og ankom Grytviken 25/09. Transportskipet HARPON avgikk Sandefjord med nytt mannskap og utstyr 05/09. Ankom Grytviken 16/10.
1947 I fangst fra Grytviken i sesongen 1947/48 sammen med DON MILES (1926), FOCA (1930), MORSA (1929), ORCA (1926) PETREL (1928) og SKUA (1927). Alle har vært lagt opp og reparert i Grytviken utenom sesongen.
1948 Fangsten avblåst 16/04. Produksjonen ble avsluttet og transportbåten ERNESTO TORNQUIST forlot Grytvika 22/04 med kurs for Sandefjord. Ankom Sandefjord 25/05.
1957 Ombygget i mars for bruk som havneslepebåt av Ryan Astilleros Argentinus SA. Ved ferdigstillelse ble fartøyet bareboat chartret til Empresa Flota Fluvial del Estado Argentina.
1961 Solgt til Empresa Flota Fluvial del Estado Argentina SA, Buenos Aires, Argentina i januar.
1979 Solgt i september til MEM S.A. for hugging i Rio Santiago, Mar del Plata, Argentina
1927 Built as whale catcher SKUA at Nylands Verksted, Kristiania (Oslo) for Cia. Argentina de Pesca SA, Buenos Aires, Argentina. Delivered in November
1946 In catch from Grytviken in the season 1946/47 together with DON MILES (1926), FOCA (1930), MORSA (1929), ORCA (1926) and SKUA (1927). All have been set up and repaired in Grytviken during the off-season. The transport ship ERNESTO TORNQUIST left Buenos Aires on 17/09 as a transport boat and arrived in Grytviken on 25/09. The transport ship HARPON left Sandefjord with new crew and equipment 05/09. Arrived in Grytviken 16/10.
1947 In catch from Grytviken in the season 1947/48 together with DON MILES (1926), FOCA (1930), MORSA (1929), ORCA (1926) PETREL (1928) and SKUA (1927). All have been set up and repaired in Grytviken during the off-season.
1948 The catch called off 16/04. Production ended and the transport boat ERNESTO TORNQUIST left Grytvika on 22/04 bound for Sandefjord. Arrived in Sandefjord 25/05.
1957 Rebuilt in March for use as harbor tug by Ryan Astilleros Argentinus SA. Upon completion, the vessel was bareboat chartered to Empresa Flota Fluvial del Estado Argentina.
1961 Sold to Empresa Flota Fluvial del Estado Argentina SA, Buenos Aires, Argentina in January.
1979 Sold in September to MEM S.A. for logging in Rio Santiago, Mar del Plata, Argentina