Verftsinformasjon: R. & H. Green
Tilbake til søkDet østlige tunet i Blackwall ble okkupert av R & H Green. George Green rev tidligere bygninger for å utvide tørrdokken, kjent som den østlige eller nedre gravedokken. Dette ble gradvis forlenget og redusert i bredden.
I 1882 var den 102 meter lang og 19 meter bred (19 meter), med trebunn og sider av murstein.
I 1878 åpnet de den 'nye' eller øvre gravedokken. Denne var 120 m lang (senere forlenget til 144 m)], 65 fot bred (20 m) ved inngangen, og 23 fot dyp (7,0 m). George Green fortsatte å bygge treskip lengre enn Wigrams, inkludert 25 marinefartøy, 14 av dem 200 tonn pistolbåter, under Krimkrigen. Deres første jernskip ble bygget i 1866.
R. & H. Green Ltd fortsatte å bygge skip på Blackwall til 1907. I 1910 ble selskapet sammenslått med Silley Weir & Company, som R. & H. Green og Silley Weir Ltd, med ytterligere lokaler på Royal Albert tørrdokker. Selskapet vokste raskt frem til utbruddet av første verdenskrig, og konsentrerte seg om å reparere fartøyer. Gjennom krigen konstruerte og reparerte firmaet ammunisjonsskip, gruveveiere, sykehusskip og ødeleggere.
Etter krigen begynte et stort program for bygging og oppussing på gården. Det ble bygget en marin ingeniørbutikk mellom de to gravingene. Denne var nesten 350 fot lang (110 m), over 100 fot bred (30 m) og nesten 60 fot høy (18 m), og dominerte gården fram til slutten av 1980-tallet. Hovedkontoret deres lå ved YMCA-bygningen i Greengate Street, Plaistow E13, og de forble der, nesten hos de siste okkupantene, til selskapet endelig flyttet ut i 1981.
I 1977 fusjonerte selskapet med London Graving Dock Company Ltd (lokalisert i SE of Blackwall Basin i West India Docks) for å danne River Thames Shiprepairers Ltd, som en avdeling av de nasjonaliserte britiske skipsbyggerne. Blackwall-nettstedet ble kjent som Blackwall Engineering og fortsatte i drift til 1987.
Den øvre gravedokken forble i bruk helt til den ble stengt. I 1989 ble den delvis fylt ut, og det nye Reuters-bygget ble oppført, og strammet over det. Den østlige tørrdokken (en av de tidligste igjen på Themsen) ble pusset opp i 1991–92.
Ingen bilder er lagret for dette verftet
Følgende skip er bygget på verftet:
| Navn | Byggenr | Bygget | Bilder | Type | Eier |
|---|---|---|---|---|---|
| FORTUNA | 399 | 1875/06 | 2 | SS/BRK | A/S Fortuna (Johan Bryde) |