M/T NORE
Tilbake til søk
Kallesignal
LDQQ
Byggeår
1930/10
Byggenr
1433
Bruttotonn/BT
7.619
Nettotonn/NT
4.570
Dødvekt/TDW
12.478 T
Skrog LOA
140,4 m
Bredde
18,13 m
Dypgående
8,44 m
Skipsbeskrivelse
Motortanker
Skipsfunksjon/bruk
tanker
Hastighet
10 knop
Drivstoffkapasitet
2 stk dampkjeler, oljefyrt
Lasthåndtering
Lpp.: 460,5', B: 59,5', Dypg.: 27'7 ½"
Kjeletype
2 x hjelpekjeler (ildrørskjeler/fire tube boiler
Kjelebygger
Bygger ikke registert
Hjelpemaskineri
Maskineri ikke registert
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
1930 Bygget som motortanker NORE ved Swan, Hunter & Wigham Richardson Ltd, Wallsend, Sunderland for Rasmussen & Moes Rederi A/S (Johan Rasmussen og Torger Moe, Sandefjord.
1936 Solgt til Tanker Corporation (Johan Rasmussen & Co A/S, Sandefjord, Panama. Datterselskap av Viking Tanker Co Ltd, London.
1939 Solgt til French Government (Soc. Francaise de Transports Petroliers SA, Le Havre. Omdøpt LIMOUSINE.
1949 Innkjøpt av Soc. Francaise de Transports Petroliers S.A., Le Havre. 1957 Solgt til Aegan Steam Nav. Typaldos Bros. Ltd., Pireus, Hellas. Omdøpt INDIKOS.
1959 Solgt til Brazil for opphugging i 3.kvartal.
1930 Built as motor tanker NORE by Swan, Hunter & Wigham Richardson Ltd, Wallsend, Sunderland for Rasmussen & Moes Rederi A/S (Johan Rasmussen and Torger Moe, Sandefjord.
1936 Sold to Tanker Corporation (Johan Rasmussen & Co. A/S, Sandefjord, Panama. Subsidiary of Viking Tanker Co. Ltd, London.
1939 Sold to French Government (Soc. Francaise de Transports Petroliers SA, Le Havre. Renamed LIMOUSINE.
1949 Purchased by Soc. Francaise de Transports Petroliers S.A., Le Havre.
1957 Sold to Aegan Steam Nav. Typaldos Bros. Ltd., Piraeus, Greece. Renamed INDIKOS.
1959 Sold to Brazil for breaking in the 3rd quarter
Kilde: Warsailors.com, DnV reg.-1935
Utarbeidet av: Narve Sørensen