NORE
Nasjonalitet
Norge
Skipstype Motor Tanker
Off nr Nummer ikke registert
Kallesignal LDQQ
Byggeår 1930/10
Byggenr 1433
Bruttotonn/BT 7.619
Nettotonn/NT 4.570
Dødvekt/TDW 12.478 T
Skrog LOA 140,4 m
Bredde 18,13 m
Dypgående 8,44 m
Skipsbeskrivelse Motortanker
Skipsfunksjon/bruk tanker
Hastighet 10 knop
Drivstoffkapasitet 2 stk dampkjeler, oljefyrt
Lasthåndtering Lpp.: 460,5', B: 59,5', Dypg.: 27'7 ½"
Kjeletype 2 x hjelpekjeler (ildrørskjeler/fire tube boiler
Kjelebygger Bygger ikke registert
Hjelpemaskineri Maskineri ikke registert
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
Sted Newcastle
Reg havn Sandefjord

1930 Bygget som motortanker NORE ved Swan, Hunter & Wigham Richardson Ltd, Wallsend, Sunderland for Rasmussen & Moes Rederi A/S (Johan Rasmussen og Torger Moe, Sandefjord.

1936 Solgt til Tanker Corporation (Johan Rasmussen & Co A/S, Sandefjord, Panama. Datterselskap av Viking Tanker Co Ltd, London.

1939 Solgt til French Government (Soc. Francaise de Transports Petroliers SA, Le Havre. Omdøpt LIMOUSINE.

1949 Innkjøpt av Soc. Francaise de Transports Petroliers S.A., Le Havre. 1957 Solgt til Aegan Steam Nav. Typaldos Bros. Ltd., Pireus, Hellas. Omdøpt INDIKOS.

1959 Solgt til Brazil for opphugging i 3.kvartal.

1930 Built as motor tanker NORE by Swan, Hunter & Wigham Richardson Ltd, Wallsend, Sunderland for Rasmussen & Moes Rederi A/S (Johan Rasmussen and Torger Moe, Sandefjord. 1936 Sold to Tanker Corporation (Johan Rasmussen & Co. A/S, Sandefjord, Panama. Subsidiary of Viking Tanker Co. Ltd, London. 1939 Sold to French Government (Soc. Francaise de Transports Petroliers SA, Le Havre. Renamed LIMOUSINE. 1949 Purchased by Soc. Francaise de Transports Petroliers S.A., Le Havre. 1957 Sold to Aegan Steam Nav. Typaldos Bros. Ltd., Piraeus, Greece. Renamed INDIKOS. 1959 Sold to Brazil for breaking in the 3rd quarter
  • NORE

    NORE
  • NORE

    NORE
  • NORE

    NORE
Kilde: Warsailors.com, DnV reg.-1935
Utarbeidet av: Narve Sørensen
   
https://www.sandefjordshistorie.no