MS JALINA
Tilbake til søk
1972 Bygget som ANTARES av Rauma Repola Oy, Rauma, Finland for Finska Ångfartygs Ab, Helsingfors, Finland. Sjøsatt 26/05. Overlevert 30/10. Innsatt i rute mellom Helsingfors, Kotka og Hamburg i november.
1975 Utleiet 08/08 til D. G. Hansa, Bremen. Omdøpt RHEINFELS. Satt i rute mellom Nord-Europa og Persiske Gulf.
1977 Solgt til N. V. Nederlandsche Scheepvaart Unie, Rotterdam, Holland 04/01.
Overtatt av Koninklijke Nedlloyd B.V., Rotterdam, Holland 13/01. Omdøpt NEDLLOYD ROCKANJE. Innleid av Constellation Line, USA. Satt i rute mellom Middelhavet og Persiske Gulf.
1978 Overført til Nedlloyd Lijnen B.V, Rotterdam, Holland.
1983 Solgt til Kotka Line Ky, Kotka, Finland 20/10. Omdøpt KOTKA LILY. Satt inn i rute mellom Kotka, Helsingfors, Bremerhaven, Chatham og Blyth.
1984 Rederiet heter fra 28/06 Kotka Line Oy.
1985 Går rederiet i konkurs pr. 02/01. Skipet går i opplag i Helsingfors. Overtatt 08/08 av banken Kansallis-Osake-Pankki, Helsingfors, Finland. Satt i drift igjen fra 21/08 med Management Oy Finnlines Ltd som disponenter. Utleid til I/S Jahre Line, Oslo Norge fra 27/08 for å avlaste fergene på strekningen i påvente av den nye KRONPRINS HARALD. Omdøpt til JALINA. Innsatt i rute mellom Oslo og Kiel.
1987 Tilbakelevert til eiere 19/03. Omdøpt FINNROVER.
Den nye KRONPRINS HARALD settes i inn på ruten Oslo-Kiel fra 25/03.
Solgt til Rover Shipping Ltd, Nassau, Bahamas 30/03.
Utleid til Elbe Humber Roline i april. Innsatt i rutefart mellom Cuxhaven og Immingham.
1988 Solgt 20/06 til K/S A/S Bulk Venture I, Oslo, Norge.
Omdøpt SEA HORSE 29/06. Bortleid til Kent Line. Innsatt i ute mellom Dartford og Zeebrugge.
1991 Bortleid til DFDS A/S, København. Innsatt i rute mellom Esbjerg og Storbritannia.
1992. Omdøpt til DANA CORONA.
1995 Bortleid 25/08 til Euroseabridge, Rostock.
Innsatt mellom Travemünde og St. Petersburg fra 08/09
Samme måned innsatt i rute mellom Fredericia og Klaipeda.
2001 Utleid i mai til Scandlines A/S, Rostock, Tyskland. Omdøpt til SEA CORONA. Innsatt mellom Aarhus, Aabenraa og Klaipeda.
2005 Et verkstedopphold fra 23/12.
2006 Forlater verkstedet 18/01. Disponentansvaret overtas 19/12 av Barber Ship Management, Lysaker, Norge.
2007 19/12 solgt til CS & Partners, Hellerup, Danmark. Management Global Hanseatic GmbH & Co, Hamburg, Tyskland overtar som disponenter.
2009 Solgt til Indiske huggere i oktober. Ankom Alang, India 07/11. Allerede 16/11 ble fartøyet kjørt på land for hugging.
Fremdrift: 2 x dieselmotorer, Werkspoor type 9TM410, 10.500 BHK (7.723 kW)
1972 Built as motor ship ANTARES by Rauma Repola Oy, Rauma, Finland for Finnish Steamships Ltd, Helsinki, Finland. Launched 26/05. Delivered 30/10. Started on a route between Helsinki, Kotka and Hamburg in November.
1975 Chartered 08/08 to D. G. Hansa, Bremen. Renamed RHEINFELS. Set in route between Northern Europe and Persian Gulf.
1977 Sold to N. V. Nederlandsche Scheepvaart Unie, Rotterdam, Netherlands 01/04.
Taken over by Koninklijke Nedlloyd B.V., Rotterdam, Holland 13/01. Renamed NEDLLOYD ROCKANJE.
Chartered by Constellation Line, USA. Set in route between the Mediterranean and the Persian Gulf.
1978 Transferred to Nedlloyd Lijnen B. V, Rotterdam, The Netherlands.
1983 Sold to Kotka Line Ky, Kotka, Finland 20/10. Renamed KOTKA LILY. Put into route between Kotka, Helsinki, Bremerhaven, Chatham and Blyth.
1984 The company is named from 28/06 Kotka Line Oy.
1985 If the company goes bankrupt in January. The ship is laid up in Helsinki.
Taken over by the Finnish bank Kansallis-Osake-Pankki Bank, Helsinki, Finland 08/08. As manager from 21/08 Management Oy Finnlines Ltd. Chartered by I/S Jahre Line, Oslo, Norway from 27/08. Renamed JALINA. Put in service on the route between Oslo and Kiel.
1987 Returned to owners 19/03. Renamed FINNROVER.
Sold to Rover Shipping Ltd, Nassau, Bahamas 30/03.
Leased to Elbe Humber Roline in April. Started services thee route between Cuxhaven and Immingham.
1988 Sold 20/06 to K/S A/S Bulk Venture I, Oslo, Norway.
Renamed SEA HORSE 29/06. Chartered to Kent Line. Serviced the route between Dartford and Zeebrugge.
1991 Hired to DFDS A/S, Copenhagen. Inserted in route between Esbjerg and the United Kingdom.
1992. Renamed DANA CORONA.
1995 Chartered 25/08 to Euroseabridge, Rostock.
Sat in service between Travemünde and St. Petersburg from 08/09.
The same month shifted to the route between Fredericia and Klaipeda.
2001 Hired out in May to Scandlines A/S, Rostock, Germany. Renamed SEA CORONA. Service at the route between Aarhus, Aabenraa and Klaipeda.
2005 A visit to a repair and docking facilities 23/12.
2006 Left the repair yard 18/01. The management is taken over on 19/12 by Barber Ship Management, Lysaker, Norway.
2007 19/12 sold to CS & Partners, Hellerup, Denmark. Management Global Hanseatic GmbH & Co, Hamburg, Germany takes over as managers.
2009 Sold to Indian hawkers in October. Arrived Alang, India 07/11. Already on 16/11 the vessel was sent ashore on the beach for breaking.