MS THORSDRAKE (III)

Tilbake til søk
THORSDRAKE (III)
Nasjonalitet
Norge
Skipstype Motorskip
Off nr 7513991
Kallesignal LDQG
Byggeår 1976
Leveringsmåned November
Byggenr 1071
Bruttotonn/BT 37.650
Nettotonn/NT 26.800
Dødvekt/TDW 77.827 T
Skrog LOA 239,05 m
Bredde 32,27 m
Dypgående 18,1 m
Skipsbeskrivelse Motorskip
Skipsfunksjon/bruk Tørrlast i bulk
Hastighet 15
Drivstoffkapasitet Kapasitet ikke registert
Lasthåndtering Type ikke registert
Kjeletype Vannrørskjeler (water tube boiler) m/overheter, oljefyrt, damptrykk før/etter overheter: 250/230 PSI
Kjelebygger Bygger ikke registert
Hjelpemaskineri Maskineri ikke registert
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
1976 - 1979
Norge
Sted Chiba
Reg havn Sandefjord

v/H. Larsson-Fedde

11/1976: Levert som THORSDRAKE til P/R Thorsdrake( A/S Thor Dahl) Sandefjord
01/1979: Solgt til Molucca Shipping Pte. Ltd., Singapore, nytt navn  IKAN BAWAL
00/1980: Solgt til Company Pacifica Financiera SA, Pireus, Hellas, nytt navn  THALASSINI EFHI
00/1982: Solgt til Somelsi Corp., Monrovia, Liberia
00/1988: Solgt til N.S. Lemos & Co Ltd, Limassol, Cypros, nytt navn  THALASSINI HARA
12/1988: Solgt til K/S Sisala ( Tschudi & Eitzen A/S) Oslo, nytt navn  SISALA
12/1988: Innmeldt  NIS  nr 402   LAWK2
11/1991: Solgt til Doric Castle Corp( Chios Nav. Co Ltd) Pireus, Hellas, nytt navn  DORIC CASTLE
00/1995: Solgt til The Great Eastern Shipping Co. London Ltd( The Great Eastern Shipping Co. Ltd)
                 Nassau, Bahamas, nytt navn  SHARDA
10/2001: Solgt til Tomini Ship Management Ltd, Moroni, Comorene, nytt navn  ARDA
09/2004: Solgt til Prosperious Shipping Co Ltd., Panama, nytt navn  XIN MAO
04/2005: Solgt til Zheng Xing Shipping Group Ltd, Panama, nytt navn  ZHENG XING
00/2007: Solgt til Sheng Hua Shipping Group Ltd( Greatsources Shipping Consultants Ltd) Panama,
                 nytt navn  YI HENG
05/2009: Solgt til China for opphugging. Ankom Jiangyin den 20/5-2009.

1976 In a company circular 30th of May 1976 the shareholders was informed that the contract of the newbuilding, a motortanker of 280.000 tdw had been cancelled due to low market. The contract had been converted to a Panmax bulkcarrier for delivery in Nov.1976. The newbuilding was MS THORSDRAKE by Mitsui Engineering & Shipbuilding, Japan for P/R A/S Thor Dahl, Sandefjord. Delivered in November. 1979 Sold and renamed MV IKAN BAWAI. Registered in Monrovia, Liberia. 1980 Sold to Somelsi Corp. Renamed to MV THALASSINI EFHI. Still registered in Monrovia, Liberia. 1981 Sold to Compania Pacifica Financiera S.A under the same name, but registered in Piraeus. 1988 Sold to N.S.Lemos & Co, Limassol. Renamed MV THALASSINI HARA and registered in Limassol, Kypros. Same year sold to K/S Sisala (Tschudi & Eitzen A/S), Oslo, 10/12-76 and renamed to MS SISALA, registered under NIS-flag (Norwegian International Shipreg.), Home port Oslo 1991 Sold to Doric Castle Corp.(Chios Navigation (Hellas) Ltd). Renamed MV DORIS CASTLE and registered in Piraeus, Hellas. 1995 Sold to The Great Eastern Shipping Co., Ltd., London. Renamed MV SHARDA and registrered in Nassau, Bahamas. Later sold to Tomini Ship Mgmt Ltd., Moroni, renamed MV ARDA. 2004 Sold to Propsperous Shipping (H.K.) Co., Ltd., Panama. Renamed MV XIN MAO, renamed i Panama.
  • THORSDRAKE (III)

    THORSDRAKE (III)
  • THORSDRAKE (III)

    THORSDRAKE (III)
  • THORSDRAKE (III)

    THORSDRAKE (III)
  • THORSDRAKE (III)

    THORSDRAKE (III)
Kilde: Oppdatering via Ragnar Andersen
Utarbeidet av: Narve Sørensen
   
https://www.sandefjordshistorie.no