BRK PRINCE GEORGE
Tilbake til søk
1884 Bygget som fullrigger CALLISTOGA ved Thomas Royden & Sons, Liverpool, England for Nevine, Welsh & Co., Liverpool.
Ferdigstilt i mars.
1888 Overtatt av William Nevins, Liverpool.
1890 Solgt til Sierra Shipping Co. (Thompson, Anderson & Co.), Liverpool. Omdøpt til SIERRA CADENA.
1905 Solgt i september til A/S Prince George (Alfred Andersen), Kristiania. Omdøpt til PRINCE GEORG.
1909 Omrigget til bark.
1911 Solgt i oktober til A/S The New Zealand Whaling Co. Ltd. (Chr. Nielsen & Co.), Larvik.
1914 Solgt i mars til A/S The Freemantle Whaling Co. Ltd (Chr. Nielsen & Co.), Larvik.
1916 Solgt til Aug. Stang, Freemantle, Australia. Registrert i Larvik.
1918 Solgt 21/05 for NOK 1.070.000 til A/S Havtor (Olsen & Ugelstad), Kristiania.
1919 P. Meyer, Kristiania ble manager i mai.
1919 Solgt i september for NOK 900.000 til Chr. Lehland Egelien, Drammen.
1920 Solgt 23/08 til J. Asmussen, København, Danmark. Omdøpt til SVEDANA.
1924 Solgt i desember til Petersen & Ahlbeck, København for hugging etter 3 års opplag i Svendborg, Danmark.
1925 Hugget i tredje kvartal.
1884 Built as full rigged ship CALLISTOGA at Thomas Royden & Sons, Liverpool, England for Nevine, Welsh & Co., Liverpool. Completed in March.
1888 Taken over by William Nevins, Liverpool.
1890 Sold to Sierra Shipping Co. (Thompson, Anderson & Co.), Liverpool. Renamed SIERRA CADENA.
1905 Sold in September to A/S Prince George (Alfred Andreassen), Kristiania. Renamed PRINCE GEORG.
1909 Converted to baque.
1911 Sold in October to A/S The New Zealand Whaling Co. Ltd. (Chr. Nielsen & Co.), Larvik.
1914 Sold in March to A/S The Freemantle Whaling Co. Ltd. (Chr. Nielsen & Co.), Larvik.
1916 Sold to Aug. Stang, Freemantle, Australia. Registered in Larvik.
1918 Sold 21/05 for NOK 1.070.000 to A/S Havtor (Olsen & Ugelstad), Kristiania.
1919 P. Meyer, Kristiania became managers in May.
1919 Sold in September for NOK 900.000 to Chr. Lehland Egelien, Drammen.
1920 Sold 23/08 to J. Asmussen, København, Denmark. Renamed SVEDANA.
1924 Sold in December to Petersen & Ahlbeck, København for demolition after being laid up for 3 years at Svendborg, Denmark.
1925 Breaking commenced in 3rd quarter.
Ingen bilder er lagret for denne båten