T/S Bygg S-36
Tilbake til søk
Klassifisering
DnV 1A1 "Tanker for Oil", EO, INERT
Byggeår
1976
Byggenr
S-36
Dødvekt/TDW
258.000
Skrog LOA
338,8 m
Bredde
51,8 m
Skipsbeskrivelse
Dampskip (turbin)
Skipsfunksjon/bruk
Tankskip for råolje (VLCC)
Hastighet
Hastighet ikke registert
Drivstoffkapasitet
Kapasitet ikke registert
Maskin-/motordetaljer
Dampturbin, Mitsubishi (HT+LT+AST), m/double reduction locked train, type: Cross-Compound. 31.000 BHK/23.126 kW v/85 o/min.
Maskin-/motorbygger
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
1973 Kontrahert en turbintanker i oktober. Søsterskip av JASTELLA. Byggeverkstedet som skulle bygge var det samme som de andre av samme størrelse. Nippon Kokan K. K: i Tsu. Japan. Skulle bygges på vegne av Bulls Tankrederi for levering 1976. Bygg S-36 ble konsellert og rederiet måtte betale for utlegget verkstedet hadde hatt på utstyr som ikke var mulig å avbestille. Deler til maskineri ble pakket i kasser og sendt til Norge. Blant annet gearet til hovedturbinen som ble plassert på fjellet i Gonviken. Resten ble benyttet som reservedeler til de andre tubintankere bygget på samme verkstedet. Dette ble lagret på Jahres lager på Ranvik. Etter hvert så gikk delene til skrap da lageret på Ranvik fikk annen benyttelse.
1973 Contracted a turbine tanker in October as the yard no. S-36. Sistership of JASTELLA and other tankers of the Jahre-fleet. The construction workshop to build was the same as the others of the same size. Nippon Kokan K. K. in Tsu, Japan. To be built on behalf of Bulls Tankrederi for delivery in 1976. Construction S-36 was canceled and the shipping company had to pay for the outlay the builder had had on equipment that could not be canceled. Parts for machinery were packed in boxes and shipped to Norway. Among other things, the gear for the main turbine that was placed on the mountain in Gonviken. The reset was used as spare parts for the other tubine tankers built at the same shipyard. This was stored at Jahre's warehouse at Ranvik. Eventually, the parts went scrap when the warehouse at Ranvik got another use.
Kilde: Boken «På alle Hav-Skipene i Anders Jahres rederi»
Utarbeidet av: Myhre Jørn