MS LAMANN
Tilbake til søk
1924 Bygget som SJØSPRØIT I ved Nylands Verksted, Oslo for Oslo Havnevesen, Oslo. Ferdigstilt 11/12.Som ny: 2 råoljemotorer, Holeby. Hver 2-takt/ enkltv., 4-sylinder, syl. dim.: 335 x 380 mm. Samlet 800 BHK. 2 propeller. Bygget av A/S Holeby Dieselmotorfabrik, Holeby, Danmark.1963 Nye hovedmotorer installert: 2 dieselmotorer, GMC. Hver 2-takt/ enkltv., 8-sylinder, syl. dim.: 165 x 178 mm. Samlet 1.000 BHK. 2 propeller. Bygget i 1942 av General motors Corp., Detroit, MI, USA.1975 Solgt 22/10 til Sigurd Rabben A/S, Haugesund. Ombygget til taubåt. Ny tonnasje: 140 brt.1976 Omdøpt til RABBEN 13/02.1978 Beslaglagt i mai av politiet i Kristiansand etter smuglertur fra Helgoland, Vest-Tyskland.1979 Solgt 23/02 til Fekete & Co. A/S, Tønsberg. Omdøpt til LAMANN.1981 Solgt 21/01 til Goncalves Towage & Shipping Co. Ltd (The Virtue SS Co. Ltd), Valletta, Malta. Omdøpt til GONCALVES IV.1984 Sprang lekk 05/05 og sank i Port Gentil, Gabon
1924 Built as SJØSPRØIT I at Nylands Verksted, Oslo for Oslo Havnevesen, Oslo. Delivered 11/12.Built: 2 crude oil engines, Holeby. Each 2-stroke/sa., 4-cylinder, cyl. dim.: 335 x 380 mm. Total 800 BHP. 2 propellers. Built by A/S Holeby Dieselmotorfabrik, Holeby, Denmark.1963 New main engines installed: 2 diesel engines, GMC. Each 2-stroke/sa., 8-cylinder, cyl. dim.: 165 x 178 mm. Total 1.000 BHK. 2 propellers. Built in 1942 by General motors Corp., Detroit, MI, USA.1975 Sold 22/10 to Sigurd Rabben A/S, Haugesund. Rebuilt as a tug. New tonnage: 140 grt.1976 Renamed RABBEN 13/02.1978 Seized in May by the police in Kristiansand after smuggling from Helgoland, West Germany.1979 Sold 23/02 to Fekete & Co. A/S, Tønsberg. Renamed LAMANN.1981 Sold 21/01 to Goncalves Towage & Shipping Co. Ltd (The Virtue SS Co. Ltd), Valletta, Malta. Renamed GONCALVES IV.1984 Sprang a leak 05/05 and sank in Port Gentil, Gabon
Ingen bilder er lagret for denne båten
