BRK FIGARO

Tilbake til søk
FIGARO
Har du bilder til dette skipet, send dem gjerne til oss: Sandefjordshistorie team
Nasjonalitet
Norge
Off nr Nummer ikke registert
Klassifisering Bureau Veritas A1
Kallesignal HTMQ
Byggeår 1879/12
Bruttotonn/BT 1.044
Nettotonn/NT 985
Skrog LOA L: 178,6’ – B: 35,3' - D: 22,5'(ft)
Skrog LBP L: 178,6’
Bredde 35,3'
Dypgående 22,5'
Skipsbeskrivelse Seilskip Bark
Skipsfunksjon/bruk Seilskip, fraktfart
Hastighet Hastighet ikke registert
Drivstoffkapasitet Kapasitet ikke registert
Maskin-/motordetaljer Seilskip, bark, treskrog
Maskin-/motorbygger
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
1889 - 1902
Norge
1902 - 1908 Brann
Norge
Sted Geestemünde
Reg havn Larvik

1879 Bygget as FIGARO av J. C. Tecklenborg, Geestemünde, Tyskland for Franz Recklenborg, Bremen, Tyskland.
1889 Solgt til Carl Bech m.fl., Tvedestrand.
1895 Overført til Rederiselskapet Figaro (Carl Bech), Tvedestrand.
1902 Solgt til A/S Figaro (Chr.Nielsen & Co.), Larvik.
1906 Overført til Hvalfangerselskapet Fiskeren (Chr. Nielsen & Co.), Larvik. Innredet som trankokeri.
1908 Brant 24/07 i Safe Harbour, Spitsbergen.

1879 Built as FIGARO by J. C. Tecklenborg, Geestemünde, Germany for Franz Recklenborg, Bremen, Germany.
1889 Sold to Carl Bech et. al., Tvedestrand.
1895 Transferred to Rederiselskapet Figaro (Carl Bech), Tvedestrand.
1902 Sold to A/S Figaro (Chr. Nielsen & Co.), Larvik.
1906 Transferred to Hvalfangerselskapet Fiskeren (Chr. Nielsen & Co.), Larvik. Equipped for oil cooking.
1908 Caught fire 24/07 in Safe Harbour, Spitsbergen.

Ingen bilder er lagret for denne båten

Skipsførere:
O. Nielsen 1889-, 1898, L. Øberg, And. Berntsen.
Kilde: Arne Gundersen, DnV, Lloyd’s, Norske skipsforlis 1908, Malmsteinregisteret (Norsk Maritimt Museum)
Utarbeidet av: Samlet og bearbeidet av Ragnar Iversen
   
https://www.sandefjordshistorie.no