M/T SKOTAAS
Tilbake til søk
1930 Bygget som SKOTAAS ved Caledon Shipbuilding & Engineering Co. Ltd, Dundee, Scotland for Skibs-A/S Nanset (Iver Bugge), Larvik. Sjøsatt 18/11. Slept til A/B Götaverken, Göteborg, Sverige for ferdigstillelse.1931 Levert 30/03.1940 Tjenestegjorde under Ministry Of War Transport (MOWT) (A/B Alse, Malmö, Sverige), London, England.
1945 Tilbakelevert til eierne. Begynte på et 10 års certeparti for Anglo-Saxon Petroleum Co. Ltd, London.1956 Solgt for GBP 130.000 til N.V. Scheepv. Mij. 'Mineral' (Wm. H. Muller & Co.'s Transport Mij. N.V.), Rotterdam, Nederland. Omdøpt til LOUIS LANTZ. Ombygget til malmskip ved Howaldtswerke A.G., Hamburg, Vest-Tyskland. Ny tonnasje: 12.140 tdw, 8.293 brt, 4.205 nrt.1960 Inspeksjon 01/04 i dokk i Amsterdam, Nederland viste at det ble ulønnsomt å reparere. Lagt opp i Amsterdam. Solgt til skrap. Ankom 22/10 til Bruges, Belgia for hugging ved Brugse Scheepssloperij.
1930 Built as SKOTAAS at Caledon Shipbuilding & Engineering Co. Ltd, Dundee, Scotland for Skibs-A/S Nanset (Iver Bugge), Larvik. Launched 18/11. Towed to A/B Götaverken, Gøteborg, Sverige for completion.1931 Delivered 30/03.
1940 Sailed for Ministry Of War Transport (MOWT) (A/B Alse, Malmö, Sweden), London, England.1945 Returned to owners. Began a 10 years charter for Anglo-Saxon Petroleum Co. Ltd, London.1956 Sold for GBP 130.000 to N.V. Scheepv. Mij. 'Mineral' (Wm. H. Muller & Co.'s Transport Mij. N.V.), Rotterdam, Netherlands. Renamed LOUIS LANTZ. Converte to a ore carrier at Howaldtswerke A.G., Hamburg, West Germany. New tonnage: 12.140 tdw, 8.293 grt, 4.205 nrt.1960 Survey 01/04 in dock in Amsterdam, Netherlands found repairs not economic. Laid up in Amsterdam. Sold to scrapping. Arrived 22/10 at Bruges, Belgium for demolition by Brugse Scheepssloperij.