AGNI
Nasjonalitet
Norge
Skipstype Motor Tanker
Off nr Nummer ikke registert
Klassifisering Lloyds Register of Shipping
Kallesignal LFSU
Byggeår 1941/07
Byggenr 550
Bruttotonn/BT 17.300
Nettotonn/NT 11.040
Dødvekt/TDW 6.525
Skrog LBP 540,3'
Bredde 66,3'
Dypgående 29,11'
Skipsbeskrivelse Motorskip Tanker
Skipsfunksjon/bruk Motortanker
Hastighet 14
Drivstoffkapasitet Kapasitet ikke registert
Lasthåndtering Type ikke registert
Kjeletype Bygger ikke registert
Kjelebygger AB Gøtaverken, Gøteborg, Sverige
Hjelpemaskineri Maskineri ikke registert
Maskin-/motordetaljer Gøtaverket, GV 680/1.500 2-takt, enkeltv ?., 8 -syl., dia: ? 5.600 SHP
Maskin-/motorbygger AB Gøtaverken, Gøteborg, Sverige
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
Sted Gøteborg
Reg havn Tønsberg

1943 Levert som motortanker Julius til Rederi AB Kungsoil, Kungsbacka, Sverige, fra Gøtaverken A/B Gøteborg
1962 Solgt til Aamots Tankrederi A/S Tønsberg, nytt navn AGNI.
1964 Solgt til Liberia i Oktober.

1943 Delivered as motortanker Julius to Rederi AB Kungsoil, Kungsbacka, Sverige,from Gøtaverken A/B Gøteborg
1962 Sold to Aamots Tankrederi A/S Tønsberg, renamed AGNI.
1964 Sold to Liberia in October.

  • AGNI

    AGNI
  • AGNI

    AGNI
Kilde: DnV, Lloyd’s
Utarbeidet av: Ragnar Iversen og Steinar Norheim
   
https://www.sandefjordshistorie.no