Søk på gater, steder, bedrifter, personer og shipping
Søk på gater, steder, bedrifter, personer og shipping
Fartøyet har vist seg svært vellykket, og komplette lokomotiver fraktes nå til alle deler av verden. BELRAY har dieselmotor, også bygget av Armstrong- Whitworth.
Lasterommene var store med et minimum av skott med store luker. Spesial forsterkede luker som kunne ta ekstra tung last på toppen. Lukekarmene var spesielt høye for å oppveie eventuell redusert styrke grunnet de store lukeåpningene.
Bygget med en innebygget stor stabilitet for å motvirke ekstrem slagside under laste og losse operasjoner.
1946 BELRAY kom for første gang til Norge på vårparten. Installert ny hovedmaskin. En dieselmotor 2-takt/enkeltvirkende 6-sylindret på 1.350 BHK levert av Sulzer Brothers Ltd., Winterthur, Sveits
År: Ukjent
Se artikkel: Forside
Kilde: sandefjordshistorie.no