MS ACTIV I

Tilbake til søk
ACTIV I
Har du bilder til dette skipet, send dem gjerne til oss: Sandefjordshistorie team
Nasjonalitet
Norge
Skipstype Motorskip
Off nr Nummer ikke registert
Kallesignal MPFQ
Byggeår 1911
Leveringsmåned Desember
Byggenr 25
Bruttotonn/BT 360
Nettotonn/NT 198
Dødvekt/TDW 500
Skrog LOA 142,7`
Bredde 25,4`
Dypgående 10,6`
Skipsbeskrivelse Seilskip Skonnert
Skipsfunksjon/bruk Funksjon ikke registert
Hastighet Hastighet ikke registert
Drivstoffkapasitet Kapasitet ikke registert
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
Sted Hansweert
Reg havn Sandefjord

1911 - Levert som motorskonnert i Desember,Av N.V. Verf de Zeeland, Hansweert, Nederland for N.V. Zeemotoorschip Angelina (J van Rompu), Terneuzen, Nederland - ANGELINA
1916 - Solgt til Skibs A/S Stjernen (Herman Jacobsen & Co.), Sarpsborg - nytt navn - STJERNE
           Videresolgt til Skibs A/S Activ I (W. Archer), Larvik - nytt navn - AKTIV I
1917 - Solgt til Skibs-A/S Aktiv I (Peder Bogen), Sandefjord.
           Ny motor installert: 1 råoljemotor, Bolinder. 2-takt/enkltv., 2-sylinder, syl. dim.: 16,56” x 16,14”. 120 BHK. Bygget av J. & C. G. Bolinders Mek. Verkstads Aktiebolag, Stockholm, Sverige.
1921 - Johan Rasmussen & Alex. Lange, Sandefjord ble managers.
1922 - Solgt til J. G. Schwartz A/B (D. Arwidsson), Norrköping, Sverige - nytt navn - GETÅ II
1924 - Solgt til Fabricia Nacional de Papel S.A., Montevideo, Uruguay - nytt navn - F.N.P.
1970 - Solgt til Fluviamar S.A., Montevideo - nytt navn - EL CEIBO
1984 Solgt til Branson S.A., Montevideo - nytt navn - BRANSON
1987 - Solgt til El Maizal S.A., Montevideo.
1988 - Solgt til Dranor S.A., Montevideo.
1992 - Solgt til Argrodind. Arapoty S.r.l. / Polmar S.r.l., Asuncion, Paraguay - nytt navn - ATTYS
2002 - Solgt til Agua Viva S.A., Asuncion - nytt navn - ARAMI
2007 - Status endret til “Laid-Up”.
2011 - Status endret til “Hulked”.

Maskineri:
1911 -  Raaoljemotor, 2-takt/enkltv., 2–sylinder. Maskineri bygget ved De Kromhout Motoren Fabriek, Amsterdam, Nederland.

1917 - Raaoljemotor, 2-takt/enkltv., 2-sylinder, syl. dim.: 16,56” x 16,14”. Bhk 120. Maskineri bygget aved J. & C. G. Bolinders Mek. Verkstads Aktiebolag, Stockholm, Sverige.

Deltok i 1. Verdenskrig

 


 

 

Ingen bilder er lagret for denne båten

Kilde: Boka: Seilskip i Sandar og Sandefjord av Haakon Hansen og Johan Knap
Sjøhistorie
Utarbeidet av: Bearbeidet av Marita S. Austenå
   
https://www.sandefjordshistorie.no