KARIN
Har du bilder til dette skipet, send dem gjerne til oss: Sandefjordshistorie team
Nasjonalitet
Norge (NSI)
Skipstype Motorskip
Off nr 7016383
Klassifisering Lloyd’s +100A1 Ice, 1, +LMC.
Kallesignal LAJC4
Byggeår 1970/06
Byggenr 531
Bruttotonn/BT 2.135
Nettotonn/NT 1.043
Dødvekt/TDW 2.350 T.
Skrog LOA Loa: 81,6m-Lbp: 74,6m-B: 14,3m-D: 7,7m-Dypg.: 6,017m.
Skipsbeskrivelse Motorskip
Skipsfunksjon/bruk Funksjon ikke registert
Hastighet 14,0 knop.
Drivstoffkapasitet Kapasitet ikke registert
Lasthåndtering 1 lasterom med 2 luker. Lastekapasitet 167 TEU 20’.
Kjeletype Bygger ikke registert
Kjelebygger Bygger ikke registert
Hjelpemaskineri 3 x dieselgen. hver 120 kW.
El-kraft 360kW/380VAC/50Hz.
Navigasjonsutstyr Utstyr ikke registert
Manøvreringssystem System ikke registert
Kommunikasjonsutstyr Utstyr ikke registert
Maskin-/motordetaljer
Maskin-/motorbygger Atlas-MaK Maschinenbau (MaK), Kiel, Tyskland
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
Sted Dordrecht
Reg havn Bergen

1970 Bygget som BRAGE av N.V. Scheepswerf en
Machinefabriek "De Biesbosch", Dordrecht, Nederland for N.V.
Scheepvaart Maats. ”Svea” (Vereenigd Cargadoors-kantoor),
Amsterdam, Nederland.
1979 Solgt til Scania Container Line A/B, Helsingborg, Sverige.
Omdøpt til MERCIA.
1979 Solgt til P/R Mercia (Carl Göran Malmberg), Göteborg,
Sverige.
1981 Solgt til O. Danielson P/R, Skärhamn, Sverige. Omdøpt
til NOVIA.
1982 Solgt til K. Billberg P/R, Skärhamn.
1984 Sterkt ødelagt 21/11 etter kollisjon med russiske MS
BALTIYSKIY ved KM 16,5 i Kielerkanalen, Vest-Tyskland.
Gikk til verksted i Rendsburg, Vest-Tyskland for reparasjoner.
1985 Solgt til Bengt Rune Ingemar Bengtsson, Skärhamn.
Omdøpt til SAMO.
1986 Omdøpt til NOVIA.
Omdøpt til SAMO.
1990 Omdøpt til SCOT VENTURE.
Omdøpt til SAMO.
1991 Solgt til Kenworth Shipping Ltd, London (Lund, Mohr &
Giæver-Enger A/S), Bergen. Omdøpt til KARIN.
1998 Sunbay Management A/S, Bergen ble manager.
2002 M. Hannestad A/S, Halden ble manager i mars.
2003 Solgt i januar til FFW Shipping Inc. (Balchart Estonia
Ltd), Panama. Omdøpt til ALPINA.
Registrert fra desember i Belize City, Belize.
2007 Solgt i januar til Northampton Maritime Ltd (Majuro,
Marshalløyene), Freetown, Sierra Leone.
SC Rezkorzan Impex Srl, Constanta, Romania ble manager fra
november.
2013 Solgt 12/12 til Fortuna Ship & Trading (Info Market Srl), Constanta, Romania.
2014 Omdøpt i februar til FORTUNA S. Registrert i Chișinău, Moldova.

1970 Built as BRAGE by N.V. Scheepswerf en Machinefabriek
"De Biesbosch", Dordrecht, Nederland for N.V. Scheepvaart
Maats. ”Svea” (Vereenigd Cargadoors-kantoor), Amsterdam,
Nederland.
1979 Sold to Scania Container Line A/B, Helsingborg, Sweden.
Renamed MERCIA.
1979 Sold to P/R Mercia (Carl Göran Malmberg), Göteborg,
Sweden.
1981 Sold to O. Danielson P/R, Skärhamn, Sweden. Renamed
NOVIA.
1982 Sold to K. Billberg P/R, Skärhamn.
1984 Extensively damaged 21/11 in collision with Russian MS
BALTIYSKIY at KM 16,5 in Kielercanal, West Germany.
Diverted to Rendsburg, West Germany for repairs.
1985 Sold to Bengt Rune Ingemar Bengtsson, Skärhamn.
Renamed SAMO.
1986 Renamed NOVIA.
Renamed SAMO.
1990 Renamed SCOT VENTURE.
Renamed SAMO.
1991 Sold to Kenworth Shipping Ltd, London (Lund, Mohr &
Giæver-Enger A/S), Bergen. Renamed KARIN.
1998 Sunbay Management A/S, Bergen became manager.
2002 M. Hannestad A/S, Halden became manager in March.
2003 Sold in January to FFW Shipping Inc. (Balchart Estonia
Ltd.), Panama. Renamed ALPINA.
Registered from December in Belize City, Belize.
2007 Sold in January to Northampton Maritime Ltd, (Majuro,
Marshall Islands), Freetown, Sierra Leone.
SC Rezkorzan Impex Srl, Constanta, Romania became manager
from November.
2013 Sold 12/12 to Fortuna Ship & Trading (Info Market Srl), Constanta, Romania.
2014 Renamed FORTUNA S in February. Registered in Chișinău, Moldova.

Ingen bilder er lagret for denne båten

Kilde: DnV, Starke, Lloyd’s, Skipet 2/85 ved Arne Ingar Tandberg, Equasis.
Utarbeidet av: Steinar Norheim.
   
https://www.sandefjordshistorie.no