M/T PEPE
Tilbake til søk
1959 Bygget som BELMAR av Verolme Scheepswerf, Alblasserdam, Nederland for Skips-A/S Oiltank (Georg Veflings Rederi), Tønsberg. Sjøsatt 03/10, levert i desember.
1962 Solgt til Skibs-A/S Excelsior (Bendt Rasmussen), Kristiansand. Omdøpt til BENWELL.
1968 Fikk brann i maskinrommet 19/05 under lossing ved Pulau Bukom, Singapore. Maskinrommet ble oversvømt grunnet lekk fra pakkbokser som var ødelagt under brannen så skipet sank ved kai. Hevet kort tid etter og slept til Singapore. Solgt ”as is – where is” til A/S Pelagos (Svend Foyn Bruun), Tønsberg. Slept til Hong Kong og reparert ved Taikoo Drydock & Engineering Co. Ltd, Hong Kong. Omdøpt til PEDRO.
1973 Solgt til Melas Maritime Co. Ltd (KEF Management Co. S.A., Piraeus, Hellas), Famagusta, Kypros. Levert 22/05 i Piraeus. Omdøpt til KEF EAGLE.
1975 Solgt i oktober til Guardia Ocxeanica Nav. S.A. (Clew Bay Ship. Co. Inc.), Piraeus. Omdøpt til HOPE SKY.
1978 Solgt i oktober til Armadores Transoceanikos S.A., Panama (Hellas Petroleum Corp.), Piraeus. Omdøpt til AEGEON.
1980 Solgt til Oryx Shipping Corp. (Aegis Ship. Co. Ltd), Piraeus. Omdøpt til ORYX.
1984 Lagt opp 22/06 ved Piraeus.
1985 Solgt til skrap for USD 75/LDT til Spania. Ankom 13/05 under slep til Castellon, Spania for hugging som begynte 12/06 ved Isaac Manuel Varela Davalillo.
Maskineri
Deselmotor 2SA - 9 cylindere diam.700x1200mm. MAN bygget ved Verolme Machinef. Ijsselmonde, Nederland.