MS THORSCAPE
Tilbake til søk
Klassifisering
DnV +1A1
Kallesignal
LARD
Byggeår
1954/10
Leveringsmåned
Oktober
Byggenr
398
Bruttotonn/BT
4.981
Nettotonn/NT
2.755
Dødvekt/TDW
7.800 T.
Skrog LOA
134.81 m
Bredde
17.73 m
Dypgående
7.19 m
Skipsbeskrivelse
Motorskip
Skipsfunksjon/bruk
Stykkgods/shelterdekker
Hastighet
15,5
Drivstoffkapasitet
1 x hjelpekjel (donkey boiler), oljefyrt, 100 PSI,1 x eksoskjel (exh.gas economiser), 100 PSI
Lasthåndtering
4 lasterom/5 luker utstyrt med 15 bommer (1 x 30T, 14 x 5T) og 14 vinsjer.
Kjeletype
100 PSI
Kjelebygger
Bygger ikke registert
Hjelpemaskineri
3 x dieselgenerator, type Bergen Diesel, 300 BHK.1 x nødgenerator, 38 BHK
El-kraft
600kW/440-220VAC/60Hz
Navigasjonsutstyr
Utstyr ikke registert
Manøvreringssystem
System ikke registert
Kommunikasjonsutstyr
Utstyr ikke registert
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
v/H. Larsson-Fedde
10/1954: Levert som THORSCAPE til Skibs A/S Thorsholm( A/S Thor Dahl) Sandefjord
00/1961: Overført til A/S Ørnen ( A/S Thor Dahl ) Sandefjord
00/1969: Overført til A/S Thor Dahl, Sandefjord
04/1976: Solgt til Pacific International Lines Pte Ltd, Singapore, nytt navn KOTA SABAS
02/1983: Solgt til India for opphugging. Ankom Bedi den 9/2-1983
1954 Built as general cargo MV THORSCAPE by A/S Bergens mek.Verksteder, Bergen for Skips-A/S Thorsholm (A/S Thor Dahl), Sandefjord. Delivered in October. Joining the Christensen Canadian African Line CCAL.
1961 Transferred to Norse Oriental Line (NOL).
1976 Sold 6/3-1976 to Pacific International Lines (Pte)Ltd., Singapore as the last ship of the Pacific-Orient Line. After the sale the line was terminated. Renamed COTA SABAS
1983 Arrived Bedi, India 9/2-1983 for breaking.
Kilde: Arne Sognnes notater.
Utarbeidet av: Myhre Jørn