MS BRISSAC
Tilbake til søk
Har du bilder til dette skipet, send dem gjerne til oss: Sandefjordshistorie team
Nasjonalitet
Skipstype
Motorskip
Off nr
Bulkcarrier, 7 hold/hatch, utstyrt med 14 bommer og vinsjer.
Kallesignal
1969
Byggeår
1962/7
Bruttotonn/BT
11.419
Nettotonn/NT
6.312
Dødvekt/TDW
16.311 T
Skrog LOA
Loa 509,9 – B: 67,1` - D: 34,2` - dypg.: 30' 5 ¼"
Skipsbeskrivelse
Motorskip
Skipsfunksjon/bruk
Funksjon ikke registert
Hastighet
14knop/ 20,0 Mt.day
Drivstoffkapasitet
I WORD
Lasthåndtering
Bulkcarrier, 7 hold/hatch, utstyrt med 14 bommer og vinsjer.
Kjeletype
Bygger ikke registert
Kjelebygger
Bygger ikke registert
Hjelpemaskineri
3x dieselgenerator, 395 BHK
El-kraft
792kW/440-220VAC/50Hz
Navigasjonsutstyr
3x dieselgenerator, 395 BHK
Manøvreringssystem
792kW/440-220VAC/50Hz
Kommunikasjonsutstyr
Utstyr ikke registert
Maskin-/motortype
1962 Bygget som bulkcarrier BRISSAC ved Soc.des Chantiers Reunis Loire-Normandie, Nantes for Fred Olsen. Sjøsatt 29/8-1961. Gikk prøvetur 4/7-1962. Fred Olsen rederiets første og eneste bulkcarrier. Første last i Dunkerque. Full korn last for Kina. 1969 Solgt til Lorentzens S/A m.fl.(Lorentzens Rederi Co), Oslo. Omdøpt JOHS.STOVE.
Maskin-/motorytelse
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
1962 Bygget som bulkcarrier BRISSAC ved Soc.des Chantiers Reunis Loire-Normandie, Nantes for Fred Olsen. Sjøsatt 29/8-1961. Gikk prøvetur 4/7-1962. Fred Olsen rederiets første og eneste bulkcarrier. Første last i Dunkerque. Full korn last for Kina. 1969 Solgt til Lorentzens S/A m.fl.(Lorentzens Rederi Co), Oslo. Omdøpt JOHS.STOVE.
1962 Built as bulk carrier BRISSAC by Soc.des Chantiers Reunis Loire-Normandie, Nantes for Fred Olsen. Launched 29/8-1961. Sea trail 4/7-1962. Fred Olsen companies first and only bulk carrier. First cargo from Dunkierque, a party of grain bound for China. 1969 Sold to Lorentzens S/A (Lorentzens Rederi Co), Oslo. Renamed JOHS.STOVE.
Ingen bilder er lagret for denne båten
Kilde: Kilde: Jan Nicolay Jansen, DnV reg 1973
Sist oppdatert: 09/04-2007 (RI/OL)