M/T BOLLSTA (III)
Tilbake til søk
Har du bilder til dette skipet, send dem gjerne til oss: Sandefjordshistorie team
Byggeår
1951
Bruttotonn/BT
16.405
Dødvekt/TDW
24.708 T
Skipsbeskrivelse
Motortanker
Skipsfunksjon/bruk
Tankskip
Hastighet
Hastighet ikke registert
Drivstoffkapasitet
Kapasitet ikke registert
Maskin-/motortype
1951 Bygget som motortanker BOLLSTA ved Harland & Wolff Ltd., Glasgow. (1419G) for Fred.Olsen & Co., Oslo. 1964 Solgt til Midland Shipping Co.Ltd., Liberia. Omdøpt DONA MARIA. Ombygget til bulk-carrier; ny tonnasje: 14.804 brt. 22.221 tdw. 1979 Ankom Kaohsiung, Taiwan 2/4 for hugging. Hugging påbegynt 13/4.
Maskin-/motorytelse
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
1951 Bygget som motortanker BOLLSTA ved Harland & Wolff Ltd., Glasgow. (1419G) for Fred.Olsen & Co., Oslo. 1964 Solgt til Midland Shipping Co.Ltd., Liberia. Omdøpt DONA MARIA. Ombygget til bulk-carrier; ny tonnasje: 14.804 brt. 22.221 tdw. 1979 Ankom Kaohsiung, Taiwan 2/4 for hugging. Hugging påbegynt 13/4.
1951 Built as motor tanker BOLLSTA by Harland & Wolff Ltd., Glasgow. (1419G) for Fred.Olsen & Co., Oslo. 1964 Sold to Midland Shipping Co.Ltd., Liberia. Renamed DONA MARIA. Converted to bulk-carrier; new tonnage: 14.804 brt. 22.221 tdw. 1979 Arrived Kaohsiung, Taiwan 2/4 for breaking. Breaking started 13/4.
Ingen bilder er lagret for denne båten
Kilde: Kilde: Arne Sognnes notater.
Sist oppdatert: 09/06-2007 (RI/OL)