MS JARILLA

Tilbake til søk
JARILLA
Nasjonalitet
Norge
Skipstype Motorskip
Off nr Nummer ikke registert
Klassifisering DnV +1A1, E0, HC
Kallesignal JWRV
Byggeår 1974/10
Leveringsmåned Oktober
Byggenr 554
Bruttotonn/BT 35.515
Nettotonn/NT 24.251
Dødvekt/TDW 57.412 T
Skrog LOA 218,99 m
Bredde 32,27 m
Dypgående 18,56 m
Skipsbeskrivelse Motorskip
Skipsfunksjon/bruk Tankskip for råolje
Hastighet 15,0 knop/62 t/d
Drivstoffkapasitet 62 t/d
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
Sted Hakodate
Reg havn Sandefjord

v/H. Larsson-Fedde.

10/1974: Levert som BERGANGER til Westfal-Larsen & Co. A/S, Bergen 
09/1977: Solgt til A/S Kosmos ( Anders Jahre ) Sandefjord, nytt navn  JARILLA
00/1977: Ombygd til Ro/ro skip: Dødvekt:57.412 tonn. Brutto:35.515 tonn
                Netto :24.251 t0nn. Dim:219,09m- 32,30m- 17,19m
06/1982: Solgt til Ragnor Shipping Ltd (Wallem Shipmanagement Ltd) Monrovia, Liberia
07/1984: Solgt til Cutty Sark Ltd (Acomarit Services S.A) Monrovia, nytt navn  CAPTAIN GEORGE
07/1985: Solgt til  Savoy Maritime Inc (European Nav. Inc) Monrovia, Liberia,
                nytt navn NIKOLAOS KARNESSIS
11/1986: Omdøpt  CARINA
12/1989: Solgt til Essar Shipping Ltd., Bombay, India, nytt navn  NAND ANANT
00/1994: Solgt til South India shipping Corp( Essar Sisco Ship Management Co. Ltd) Bombay    
00/1998: Solgt til Shanghai Zhenhua Shipping Co. Ltd., Shanghai, nytt navn  ZHEN HUA 4
                Ombygd til tungløft skip.Brutto:26.650 tonn. Netto:7.995 tonn
08/2008: Overført til Zhen Hua 2 Shipping Co.Ltd., Kingstown, St.Vincent & Grenadines
00/2010: Solgt til opphugging.

Maskineri:
Dieselmotor, 2SC.SA. 6 cylindere. diam. 900x1550mm.
Sulzer lisensbygget ved Isshikawajima-Harima Heavy Ind., Aioi, Japan.

1974 Built as MV BERGANGER by Hakodate Dock Co, Hakodate for Westfal-Larsen, Bergen. 1977 Sold to A/S Kosmos (Anders Jahre), Sandefjord in Sept., renamed MV JARILLA. Converted by Kawasaki Heavy Industries Ltd to ro/ro car carrier. New tonnage: 57.412 tdw 35.515 brt 24.251 nrt, with capasity of 3.200 cars. 1983 Tranferred to Ragnor Shipping Ltd (Wallem Shipmanagement Ltd), Monrovia in June. 1984 Sold to Cutty Sark Ltd (Acomarit Services SA), Monrovia, renamed CAPTAIN GEORGE in July. 1985 Sold to Savoy Maritime Inc (European Navigation Inc), Monrovia in July and renamed NIHOLAOS KARNESSIS. 1986 Renamed CARINA in Nov. 1989 Sold to Essar Shipping Ltd, Bombay in Dec., renamed NAND ANANT. 1994 Sold to South India Shipping Corp Ltd (Essar Sisco Shipmanagent Co Ltd), Bombay. 1998 Sold to Shanghai Zhenhua Shipping Co Ltd, Shanghai, converted to heavylift vessel named ZHEN HUA 4. Still in service.
  • JARILLA

    JARILLA
Kilde: "Skipet" no.1-2006
Utarbeidet av: Narve Sørensen
   
https://www.sandefjordshistorie.no