DS/HVB KOMMETJE
Tilbake til søk
Kallesignal
ZSDK
Byggeår
1930/03
Leveringsmåned
Mars
Byggenr
304
Bruttotonn/BT
252
Nettotonn/NT
86
Skrog LOA
35,08 m
Bredde
7,28 m
Dypgående
4,02 m
Skipsbeskrivelse
Dampskip Hvalbåt
Skipsfunksjon/bruk
Fartøy for hvalfangst
Hastighet
Hastighet ikke registert
Drivstoffkapasitet
Kapasitet ikke registert
Lasthåndtering
Fangstbåt
Kjeletype
Bygger ikke registert
Kjelebygger
Bygger ikke registert
Hjelpemaskineri
Maskineri ikke registert
El-kraft
Type ikke registert
Navigasjonsutstyr
Kompass, peileapparat (DF), ekkolodd
Manøvreringssystem
System ikke registert
Kommunikasjonsutstyr
Utstyr ikke registert
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
v/H. Larsson-Fedde
03/1930: Levert som KOMMETJE til Irvin & Johnson Ltd., Cape Town, South Africa, U.K.
00/1935: Overført Kerguelen Sealing & Whaling Co.Ltd (Irvin & Johnson Ltd) Cape Town
00/1939: Ny motor: Triple 3 cyl. NHK 118 Fart:
00/1945: Solgt til Union Government of South Africa, U.K.
00/1946: Solgt til Union Whaling Co. Ltd (A.E. Larsen) Durban, South Africa, nytt navn UNI VIII
00/1959: Solgt til opphugging i South Africa
Maskineri:
Dampmaskin - 3 cylindere diam.13 3/4", 22" & 37 1/2"-24",
Maskineri bygd ved Nylands Mekaniske Værksteder, Oslo, Norge.