M/T GRANVIK
Tilbake til søk
Klassifisering
DnV +1A1 Tankskip for oljelast
Kallesignal
LAHE
Byggeår
1951/04
Leveringsmåned
April
Byggenr
1412
Bruttotonn/BT
8.221
Nettotonn/NT
4.701
Dødvekt/TDW
12.340 T
Skrog LOA
148,65 m
Bredde
18,13 m
Dypgående
10,6 m
Skipsbeskrivelse
Motorskip
Skipsfunksjon/bruk
Tankskip
Hastighet
12
Drivstoffkapasitet
Kapasitet ikke registert
Lasthåndtering
Type ikke registert
Kjeletype
2 stk dampkjeler, damptrykk: 150 PSI
Kjelebygger
Bygger ikke registert
Hjelpemaskineri
Maskineri ikke registert
Maskin-/motortype
1 x Dieselmotor
Maskin-/motorytelse
Maskin-/motordetaljer
Maskin-/motorbygger
Harland & Wolff Ltd., Glasgow, Skottland
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
1951 Bygget som motortanker ORKDAL ved Harland & Wolff Ltd, Belfast for AS Moltzaus Tankrederi (Moltzau & Christensen) Oslo.
1958 Solgt til Skips AS Spervik Sandefjord og omdøpt GRANVIK
1965 Solgt til Spania, ankom Castellon 14/1 for hugging.
1951 Built as motor tanker ORKDAL by Harland & Wolff Ltd, Belfast for AS Moltzaus Tankrederi (Moltzau & Christensen) Oslo.
1958 Sold to Skips AS Spervik Sandefjord and renamed GRANVIK
1965 Sold to Spain and arrived Castellon 14/1 for scrapping.
Maskineri:
Dieselmotor, 4 takt enkeltvirkende - 6 cyl. diam. 740 x 1.500 mm,
bygd av Harland & Wolff, Belfast.

Kilde: DnV reg.-1953,
Utarbeidet av: Jan Pedersen