MS SANDAR
Tilbake til søk
Klassifisering
DnV +1A1 EO, HC, T
Kallesignal
LFVG
Byggeår
1969
Leveringsmåned
Mai
Byggenr
401
Bruttotonn/BT
21.835
Nettotonn/NT
12.974
Dødvekt/TDW
36.700 T
Skrog LOA
181,70 m
Bredde
26,21 m
Dypgående
11,27 m
Skipsbeskrivelse
Motorskip
Skipsfunksjon/bruk
Bulkskip
Hastighet
15,0
Drivstoffkapasitet
1 x hjelpekjel, oljefyrt, 100 PSI, 1 x hjelpekjel, eksosfyrt, 100 PSI.
Lasthåndtering
6 lasterom m/6 luker. Utstyrt m/6 kraner (10T).
Kjeletype
Bygger ikke registert
Kjelebygger
Bygger ikke registert
Hjelpemaskineri
Maskineri ikke registert
Maskin-/motortype
1 x Dieselmotor
Maskin-/motorytelse
Maskin-/motordetaljer
Maskin-/motorbygger
Fredriksstad mek. Verksted, Fredrikstad, Norge
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
1968 Bygget som SANDAR ved A/S Fredriksstad Mekaniske Verksted, Fredrikstad for I/S 401 (Haldor Virik), Sandefjord. Sjøsatt 31/08.
1969 Ferdigstilt i mai.1977 Solgt til China Ocean Shipping Co., Tianjin, China. Omdøpt til AN HAI.2002 Ankom 23/04 til Xinhui, China for hogging ved Zhong Xin Shipbreaking & Steel.
1969 Built as motor ship SANDAR by Fredriksstad mek.Verksted, Fredrikstad for I/S 401 (Haldor Virik, Sandefjord. Launched 31/8-1968. Delivered in May 1969. 1977 Sold and renamed AN HAI. 2005 Broken up in China around the month of May.

Kilde: DnV reg.1977
Utarbeidet av: Jan Pedersen