SANDAR
Nasjonalitet
Norge
Skipstype Motorskip
Off nr 6914485
Klassifisering DnV +1A1 EO, HC, T
Kallesignal LFVG
Byggeår 1969
Leveringsmåned Mai
Byggenr 401
Bruttotonn/BT 21.835
Nettotonn/NT 12.974
Dødvekt/TDW 36.700 T
Skrog LOA 181,70 m
Bredde 26,21 m
Dypgående 11,27 m
Skipsbeskrivelse Motorskip
Skipsfunksjon/bruk Bulkskip
Hastighet 15,0
Drivstoffkapasitet 1 x hjelpekjel, oljefyrt, 100 PSI, 1 x hjelpekjel, eksosfyrt, 100 PSI.
Lasthåndtering 6 lasterom m/6 luker. Utstyrt m/6 kraner (10T).
Kjeletype Bygger ikke registert
Kjelebygger Bygger ikke registert
Hjelpemaskineri Maskineri ikke registert
Maskin-/motortype 1 x Dieselmotor
Maskin-/motorytelse
Maskin-/motordetaljer
Maskin-/motorbygger Fredriksstad mek. Verksted, Fredrikstad, Norge
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
Sted Fredrikstad
Reg havn Sandefjord

 

 

1968 Bygget som SANDAR ved A/S Fredriksstad Mekaniske Verksted, Fredrikstad for I/S 401 (Haldor Virik), Sandefjord. Sjøsatt 31/08.
1969 Ferdigstilt i mai.1977 Solgt til China Ocean Shipping Co., Tianjin, China. Omdøpt til AN HAI.2002 Ankom 23/04 til Xinhui, China for hogging ved Zhong Xin Shipbreaking & Steel.

1969 Built as motor ship SANDAR by Fredriksstad mek.Verksted, Fredrikstad for I/S 401 (Haldor Virik, Sandefjord. Launched 31/8-1968. Delivered in May 1969. 1977 Sold and renamed AN HAI. 2005 Broken up in China around the month of May.
  • SANDAR

    SANDAR
  • SANDAR

    SANDAR
  • SANDAR

    SANDAR
  • SANDAR

    SANDAR

Kilde: DnV reg.1977
Utarbeidet av: Jan Pedersen
   
https://www.sandefjordshistorie.no