OLJ RANVIK
Tilbake til søk
1909 Bygget som DANUBIAN ved Swan, Hunter & Wigham Richardson Ld, Newcastle for Petroleum S.S. Co. Ltd (Lane & McAndrews Ltd). Sjøsatt 21/01-1909 som bygg nr. 823. Overlevert i mars.
1919 British Tanker Co. Ltd tar over som disponent. Skipet omdøpt BRITISH KNIGHT.
1921 Selskapet solgt til British Tanker Co., Ltd., London.
1929 Solgt til Skibs-A/S Ranvik (Lars Thorsen, disponent), Sandefjord. Omdøpt RANVIK,
1933 Selskap og skip solgt til Anders Jahre under navnet Skips-A/S Ranvik, Sandefjord med A. Jahre som disponent. Fartøyet beholder navnet RANVIK,
1938 Solgt til Leonardo Arrivabene Soc. Anon. (L. Salom), Venice, Italia, omdøpt C. ARRIVABENE.
1940 Total havarer 04/01-1940, 2 nautiske mil syd av Fedalah, Marokko, på reise fra Augusta til Las Piedras i Sør-Amerika i ballast. Vraket solgt som skrap.
1909 Built as steam tanker DANUBIAN by Swan, Hunter & Wigham Richardson Ld, Newcastle for Petroleum S.S. Co. Ltd (Lane & McAndrew Ltd). Launched 21/01-1909 as hull no.823. Delivered in the month of March same year.
1919 British Tanker Co. Ltd. take over as manager. The vessel renamed BRITISH KNIGHT.
1921 The company sold to British Tanker Co., Ltd., London.
1929 Sold to Skibs-A/S Ranvik (Lars Thorsen, manager), Sandefjord. Renamed RANVIK,
1933 The company and ship sold to Anders Jahre under the same name and A. Jahre as manager. Name of ship unchanged.
1938 Sold to Leonardo Arrivabene Soc. Anon. (L. Salom), Venice, Italia, renamed C. ARRIVABENE.
1940 Run ashore on 04/01-1940, 2 nautical miles south of Fedalah, Marocco, on route from Augusta, Italy to Las Piedras in South America in ballast. The wreck sold as scrap.