KLAR
Har du bilder til dette skipet, send dem gjerne til oss: Sandefjordshistorie team
Nasjonalitet
Norge
Skipstype Motorskip
Off nr 5082106
Klassifisering Loyds100A1
Kallesignal LNPQ
Byggeår 1960
Leveringsmåned April
Byggenr 492
Bruttotonn/BT 7.086
Nettotonn/NT 2.917
Dødvekt/TDW 9.550 T.
Skrog LOA 130,2 m
Bredde 17,4 m
Dypgående 9,76 m
Skipsbeskrivelse Motorskip
Skipsfunksjon/bruk Fartøy for malmlast
Hastighet 11
Drivstoffkapasitet Kapasitet ikke registert
Maskin-/motortype 1 x Dieselmotor
Maskin-/motorytelse
Maskin-/motordetaljer
Maskin-/motorbygger Barclay, Curle & Company Ltd., Glasgow, Skottland
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
1974 - 1976
Norge
Sted PortGlasgow
Reg havn Tønsberg

1960 Bygget som CRINAN ved Chas. Connell & Co. Ltd, Scotstoun, Scotland for Scottish Ore Carriers Ltd (J. & J. Denholm (Management), Ltd, Greenock, Scotland. Sjøsatt 17/02, levert i april.1974 Solgt 08/04 til A/S Geir (Fekete & Co.), Tønsberg. Omdøpt til KLAR.1976 Solgt 10/06 til Luzon Stevedoring Corp., Manila, Filippinene. Omdøpt til LSCO TAWI-TAWI.Ombygget til malm/oljetanker. Ny tonnasje 9.703 tdw, 5.324 brt, 2.294 nrt.1980 Solgt til Philippine National Oil Co. (PNOC) Tankers Corp., Manila. Omdøpt til PNOC TAWI-TAWI.1983 Ombygget til bulker. Overført til PNOC Coal Corp., Manila. Omdøpt til LAKE TAAL.1987 Ankom 21/10 til Kaohsiung, Taiwan for hugging som begynte 02/11 ved An Hsiung Iron & Steel Co.

1960 Built as CRINAN by Chas. Connell & Co. Ltd, Scotstoun, Scotland for Scottish Ore Carriers Ltd (J. & J. Denholm (Management), Ltd, Greenock, Scotland. Launched 17/02, delivered in April.1974 Sold 08/04 to A/S Geir (Fekete & Co.), Tønsberg. Renamed KLAR.1976 Sold 10/06 to Luzon Stevedoring Corp., Manila, the Philippines. Renamed LSCO TAWI-TAWI.Converted to an ore/oil-carrier. New tonnage 9.703 tdw, 5.324 grt, 2.294 nrt.1980 Sold to Philippine National Oil Co. (PNOC) Tankers Corp., Manila. Renamed PNOC TAWI-TAWI.1983 Converted to a bulk carrier. Transferred to PNOC Coal Corp., Manila. Renamed LAKE TAAL.1987 Arrived 21/10 at Kaohsiung, Taiwan for demolition that began 02/11 by An Hsiung Iron & S

Ingen bilder er lagret for denne båten

Kilde: skipshistorie
Utarbeidet av: Jan Pedersen
   
https://www.sandefjordshistorie.no