M/T ENIGHEDEN

Tilbake til søk
ENIGHEDEN
Har du bilder til dette skipet, send dem gjerne til oss: Sandefjordshistorie team
Nasjonalitet
Norge
Skipstype Motor Tanker
Off nr 6412451
Klassifisering DNV1A1
Kallesignal LMBE
Byggeår 1964
Leveringsmåned Juli
Byggenr 18/549/150
Bruttotonn/BT 31.825
Nettotonn/NT 18.260
Dødvekt/TDW 52.500 T
Skrog LOA 228,56 m
Bredde 31,76 m
Dypgående 16,03 m
Skipsbeskrivelse Motorskip
Skipsfunksjon/bruk Tankskip
Hastighet 15,7
Drivstoffkapasitet Kapasitet ikke registert
Maskin-/motortype 1 x Dieselmotor
Maskin-/motorytelse
Maskin-/motordetaljer Sulzer, 2-takt, enkeltv., 9 -sylindret, syl. dim.:?, 20.700 BHK v/119 o/min.
Maskin-/motorbygger Marinens Hovedverft, Horten, Norge
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
1974 - 1977
Norge
Sted Kragerø
Reg havn Tønsberg

1957 Kontrahert i januar.1963 Senter seksjonen bygget ved A/S Tangen Verft, Kragerø. Sjøsatt 10/09. Slept til Horten.1964 Sjøsatt 25/04 som HARRY BORTHEN av Marinens Hovedverft, Horten for A/S Oljefart II & Skibs-A/S Motortank (Harry Borthen & Co.), Oslo. Levert 17/07. Gudmor frk. Nina Borthen. Satt inn i et 7 års charter til Shell.1970 Skibs-A/S Motortank ble eneeier.1973 Solgt i mai for USD 7.650.000 til Tønnevolds Tankrederi A/S (Olaf Tønnevold & Sønner A/S), Grimstad. Omdøpt til THORHILD.1974 Solgt i november for USD 7.600.000 til A/ S Geir (Fekete & Co.), Tønsberg. Omdøpt til ENIGHEDEN.1975 To av losseturbinene skiftet ut med en Cummins diesel (nr.3) og elektromotor (no.4). Overført til K/S A/S Geir Oktav (Fekete & Co.), Tønsberg.1977 Rederiet konkurs. Overtatt i august av Andresens Bank, Oslo.
Solgt i oktober for USD 2.150.000 til Norrona Shipping Pte. Ltd (Madam Dolly Seah), Singapore. Omdøpt til CHERRY EARL.1984 Solgt som skrap for USD 133 per LDT.Ankom 24/02 til Kaohsiung, Taiwan for hogging som begynte 08/03 ved Chi Tai Steel Enterprise Co. Ltd og var ferdig 28/0

1957 Ordered in January.1963 The center section built by A/S Tangen Verft, Kragerø. Launched 10/09. Towed to Horten.1964 Launched 25/04 as HARRY BORTHEN by Marinens Hovedverft, Horten for A/S Oljefart II & Skibs-A/S Motortank (Harry Borthen & Co.), Oslo. Delivered 17/07. Godmother Miss. Nina Borthen. On a 7 years charter to Shell.1970 Skibs-A/S Motortank became sole owner.1973 Sold in May for USD 7.650.000 to Tønnevolds Tankrederi A/S (Olaf Tønnevold & Sønner A/S), Grimstad. Renamed THORHILD.1974 Sold in November for USD 7.600.000 to A/ S Geir (Fekete & Co.), Tønsberg. Renamed ENIGHEDEN.1975 Two cargo pump turbines replaced with a Cummins diesel (no.3) and electric motor (no.4). Transferred to K/S A/S Geir Oktav (Fekete & Co.), Tønsberg.1977 The owner bankrupt. Taken over in August by Andresens Bank, Oslo.Sold in October for USD 2.150.000 to Norrona Shipping Pte. Ltd (Madam Dolly Seah), Singapore. Renamed CHERRY EARL.1984 Sold as scrap for USD 133 per LDT.Arrived 24/02 at Kaohsiung, Taiwan for demolition that began 08/03 by Chi Tai Steel Enterprise Co. Ltd and completed 28

Ingen bilder er lagret for denne båten

Kilde: skipshistorie
Utarbeidet av: Jan Pedersen
   
https://www.sandefjordshistorie.no