VIKDAL
Nasjonalitet
Panama
Skipstype Motorskip
Off nr 30795
Klassifisering DnV 1A1 + with Freeboard
Byggeår 1949/05
Byggenr 806L
Bruttotonn/BT 4.779
Nettotonn/NT 2.585
Dødvekt/TDW 7.710.
Skrog LOA L: 382' 6" - B: 60' 3" - Dypg.: 21' 7"
Skrog LBP L: 382' 6"
Bredde 60' 3"
Dypgående 21' 7"
Skipsbeskrivelse Motorskip
Skipsfunksjon/bruk Tørrlast, stykkgods
Hastighet 12,5
Drivstoffkapasitet Kapasitet ikke registert
Lasthåndtering Type ikke registert
Kjeletype 2 x hjelpekjeler («skotte-type»), 120 PSI
Kjelebygger Bygger ikke registert
Hjelpemaskineri Maskineri ikke registert
El-kraft Type ikke registert
Navigasjonsutstyr Radiopeileutstyr, gyrokompass, ekkolodd, Radar
Manøvreringssystem System ikke registert
Kommunikasjonsutstyr Utstyr ikke registert
Maskin-/motordetaljer
Maskin-/motorbygger Richardson, Westgarth & Co., Middlesbrough, England
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
1970 - 1974 Hugget
Panama
Sted Aberdeen
Reg havn Panama City

1949 Bygget som motorskip VIKDAL ved Hall, Russel & Co. Ltd., Aberdeen, Skottland for Viking Corp. (Johan Rasmussen & Co., Sandefjord), Panama City. Sjøsatt 31/01-1949, levert i mai 1949.
1951 Solgt til Cie. De Navigacion Transoceanique S. A. (Keller Shipping Ltd som disponenter), Sveits 01/06-1951 og omdøpes til GENERAL DUFOUR, og registreres i Basel, Sveits. Bytter klasse selskap til Lloyds 100AI. Kallesignal HBDY.
1970 Solgt til Panama 09/09-1970 og omdøpt til ANA MARIA.
1974 Opphugget i Kaohsiung, Taiwan 12/04-1974
 

1949 Built as motor ship VIKDAL by Hall, Russel & Co. Ltd., Aberdeen, Scotland for Viking Corp. (Johan Rasmussen & Co., Sandefjord), Panama City. Launched on 31/01-1949, delivered in May.
1951 Sold to Cie. De Navigacion Transoceanique S. A. (Keller Shipping Ltd as managers), Swiss on 01/06-1951, renamed GENERAL DUFOUR,
1970 Sold to Panama on 09/09-1970, renamed ANA MARIA.
1974 Broken up in Kaohsiung, Taiwan on 12/04-1974

  • VIKDAL

    VIKDAL
  • VIKDAL

    VIKDAL
Kilde: Dag Bakka jr avis artikkel NH&ST 27/3-1976, Tormod Ringdal
Utarbeidet av: Ragnar Iversen
   
https://www.sandefjordshistorie.no