TENERIFFA
Nasjonalitet
Norge
Skipstype
Off nr Nummer ikke registert
Kallesignal LALQ
Byggeår 1952
Leveringsmåned April
Byggenr 134
Bruttotonn/BT 5.150
Nettotonn/NT 2.913
Dødvekt/TDW 7.835
Skrog LOA 138,5 m
Bredde 18,31 m
Dypgående 7,74 m
Skipsbeskrivelse Beskrivelse ikke registert
Skipsfunksjon/bruk Funksjon ikke registert
Hastighet 16,5
Drivstoffkapasitet Kapasitet ikke registert
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
1952 -
Norge
Sted Tønsberg
Reg havn Tønsberg


1951 Bygget som TENERIFFA ved Kaldnes mek. Verksted,

Tønsberg for Wilh. Wilhelmsen, Oslo. Registrert i Tønsberg.

Sjøsatt 19/12.

1952 Levert 21/06. Byggesum NOK 16.722.343,36.

1970 Solgt 13/02 til Skips-A/S Soltun & Co. (Johannes

Solstad), Skudeneshavn. Omdøpt til SOL LAILA.

1975 Overført til Skips-A/S Solhav, Skudeneshavn. Samme

managers.

Solgt til Hong Kong Ocean Shipping Co. Ltd (Hong Kong

Islands Shipping Co. Ltd), Panama. Omdøpt til SUNSHINE

ISLAND.

1979 Ankom 20/03 til Kaohsiung, Taiwan for hugging som

begynte 21/04 ved Long Jong Industry Co. Ltd.


Maskineri:


1 x dieselmotor, Stork. 2-takt/dbltv., 7-sylindret, syl. dim.:

720 x 1.200mm. 7.500 BHK ved 116 o. min. Bygget av Gebr.

Stork & Co., Hengelo, Nederland.





1951 Built as TENERIFFA at Kaldnes mek. Verksted, Tønsberg

for Wilh. Wilhelmsen, Oslo. Registered in Tønsberg. Launched

19/12.

1952 Delivered 21/06. Building costs NOK 16.722.343,36.

1970 Sold 13/02 to Skips-A/S Soltun & Co. (Johannes

Solstad), Skudeneshavn. Renamed SOL LAILA.

1975 Transferred to Skips-A/S Solhav, Skudeneshavn. Same

managers.

Sold to Hong Kong Ocean Shipping Co. Ltd (Hong Kong

Islands Shipping Co. Ltd), Panama. Renamed SUNSHINE

ISLAND.

1978 Arrived 20/03 at Kaohsiung, Taiwan for demolition that

began 21/04 by Long Jong Industry Co. Ltd.


  • TENERIFFA

    TENERIFFA
  • TENERIFFA

    TENERIFFA
Utarbeidet av: Myhre Jørn
   
https://www.sandefjordshistorie.no