SKN HILDEGARD
Tilbake til søk
- Deltok i 1. verdenskrig
1917 - Levert fra Kaldnæs Patentslip & Mekaniske Værksted, Tønsberg for A/S Hildegard (Ole Drolshammer), Sandefjord - HILDEGARD
1918 - Solgt til A/S Hildegard (Carl Wildhagen), Sandefjord.
1923 - Solgt til Skibs-A/S Monsun (T. Wilhelms & A. W. Wilhelms), Fredrikstad - MONSUN
1927 - Solgt til J. C. Jürgensen & H. Both (J. C. Jürgensen), Hamburg, Tyskland - nytt navn - A. H. BOTH
(Riggen fjernet. Ny motor installert: 1 x dieselmotor Deutz. 4-takt/enkltv., 4-sylinder, syl. dim.: 200 x 440 mm. 23 NHK. Bygget av Motorenfabrik Deutz A. G., Köln-Deutz, Tyskland).
1934 - Overtatt av Adolf Both, Hamburg.
1948 - Overtatt av J. C. Jürgensen & A. Both, Hamburg.
1955 - Forlenget. Ny tonnasje 497 brt. Ny Loa: 167,9’.
1956 - Overtatt av Both & Co., Hamburg.
1963 - Solgt til A. Pekeler K. G., Glückstadt, Vest-Tyskland - nytt navn - RHIN
1967 - Solgt til Gebr. Lehmann Reederei, Lübeck, Vest-Tyskland. Ombygget til mudderpram.
1972 - Solgt til Varustamo Leonora Rederi, Helsinki, Finland - nytt navn - LEONORA
1980 - Solgt til Laivanisannisto Teravainen & Piispa, Kotka, Finland.
1982 - Solgt til Usko Uljas Teravainen, Kotka - nytt navn - TERESA
1984 - Hugget i Hamina, Finland.
Maskineri:
1917
Dieselmotor, 2 cylindere, diam. 16.54"x18.90". Maskineri bygget ved J. & C. G. Bolinders Mekaniska Verkstads AB, Stockholm, Sverige.
1927
Dieselmotor, 4-takt/enkltv., 4cylindere, diam.:200 x 440 mm. 23 NHK. Maskineri bygget av Motorenfabrik Deutz A. G., Köln-Deutz, Tyskland.
1917- H. J. Wang
1919-21 C. Klem