INGER
Tilbake til søk1875 Bygget som Bark MARIA & KÄTHE av E. Burchard & Co., Rostock, Tyskland for L. Burchard & Sohn, Rostock, Tyskland.
1886 Solgt til H. Janentzky, Rostock, Tyskland.
1890 Solgt til Carl Bech m. fl., Tvedestrand. Omdøpt til INGER.
1892 Solgt til A. Berentsen m. fl., Tvedestrand.
1898 Solgt til A/S Inger (Zachharias Christensen), Brevik.
1900 Ombygd.
1902 Solgt til A/S Inger (T. Sohlberg), Brevik.
1904 Grunnstøtte 06/10 ved Ramsö, Sverige mens hun var på reise fra Brevik til Hamburg, Tyskland med is. Bragt flott og reparert. Solgt til A/S Inger (Jacobsen & Co.), Langesund.
1909 Pårent 11/04 av britiske SS UMTATA i tykk tåke under ankerligge på reden ved Gravesend, England mens hun var på reise fra Brevik til London, England med is. Kondemnert.
1875 Built as Barque MARIA & KÄTHE by E. Burchard & Co., Rostock, Germany for L. Burchard & Sohn, Rostock, Germany.
1886 Sold to H. Janentzky, Rostock, Germany
1890 Sold to Carl Bech et. al., Tvedestrand. Renamed INGER.
1892 Sold to A. Berentsen et. al., Tvedestrand.
1898 Sold to A/S Inger (Zacharias Christensen), Brevik.
1900 Converted.
1902 Sold to A/S Inger (T. Sohlberg), Brevik.
1904 Stranded 06/10 at Ramsö, Sweden whilst on a voyage from Brevik to Hamburg, Germany with a ice. Refloated & repaired.Sold to A/S Inger (Jacobsen & Co.), Langesund.
1909 Hit 11/04 by British SS UMTATA in dense fog at anchor on Gravesend road, England whilst on a voyage from Brevik til London, England with ice. Condemned.