M/T WISBY CEDAR

Tilbake til søk
WISBY CEDAR
Har du bilder til dette skipet, send dem gjerne til oss: Sandefjordshistorie team
Nasjonalitet
Norge (NSI)
Skipstype Motor Tanker
Off nr 9426491
Kallesignal LAFC7
Byggeår 2010
Byggenr JL0002
Bruttotonn/BT 4.776
Nettotonn/NT 2008
Dødvekt/TDW 7.348 T.
Skrog LOA Loa: 99,8m-Lbp: 95,1m-B: 18,3m-D: 9,0m-Dypg.: 7,0m.
Skipsbeskrivelse Motortanker
Skipsfunksjon/bruk Tankskip
Hastighet 13,5 knop
Drivstoffkapasitet 11,5 t/døgn.
Lasthåndtering 8 x Marflex lossepumper, hver med kapasitet 250 m³/time.
Kjeletype Bygger ikke registert
Kjelebygger Bygger ikke registert
Hjelpemaskineri 3 x Volvo Penta D12 dieselgen. hver 300 kW. 1 x Deutz type D7A TA diesel nød generator.
El-kraft 900kW.
Navigasjonsutstyr Utstyr ikke registert
Manøvreringssystem 1 x Wärtsilä Lips type CT 125H thruster, 387 kW.
Kommunikasjonsutstyr Utstyr ikke registert
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
Verft Wärtsilä
Sted Trieste
Reg havn Oslo

2006 Kontrahert 17/10.
2007 Kjølstrukket 13/11.
2010 Bygget som WISBY CEDAR av Penglai Zhonghai Jinglu Ship Industry Co. Ltd, Penglai,
China for Casablanca Tankers A/S, Lidköping, Sverige (M. Hannestad A/S, Halden), Oslo.
Levert 08/06. Byggesum USD 15.000.000.
Wisby Shipmanagement A/B, Lidköping ble manager fra 08/06.
2014 Fremdeles i drift 03/01.

2006 Ordered 17/10.
2007 Keel laid 13/11.
2010 Built as WISBY CEDAR by Penglai Zhonghai Jinglu Ship
Industry Co. Ltd, Penglai, China for Casablanca Tankers A/S,Lidköping, Sweden (M. Hannestad A/S, Halden), Oslo.
Delivered 08/06. Building costs USD 15.000.000.
Wisby Shipmanagement A/B, Lidköping became managers from 08/06.
2014 Still in service 03/01.

Ingen bilder er lagret for denne båten

Kilde: DnV, Starke, Lloyd’s, Equasis.
Utarbeidet av: Steinar Norheim.
   
https://www.sandefjordshistorie.no