M/T NORTH CAPE
Tilbake til søk
1968 Bygget som THORSHØVDI av Mitsui Shipbuilding & Engineering Co. Ltd, Chiba, Japan for A/S Thor Dahl P/R (A/S
Thor Dahl), Sandefjord. Sjøsatt 14/09, levert i September. Gudmor var fru Solveig Odberg.
1977 Fikk 04/07 brann i maskinrom og innredning i posisjon 10.21N–20.08W. Brannen slukket av skipets besetning. Skipet
ble slepet inn til Dakar i Senegal av taubåt WOTAN tilhørende Bugsier, Hamburg, Vest-Tyskland. Skipet forlot 13/08 Dakar
under slep av WOTAN og ankom 03/09 til Deutsche Werft, Hamburg.
Forlot 29/12 verkstedet etter reparasjon for å laste i La Skhirra, Tunisia.
1978 Lagt opp 07/04 ved Thorsøya, Sandefjord. I fart igjen fra september.
1979 Solgt i mars for USD 4.000.000 til Intersea Investments Ltd (Hong Kong), Nassau, Bahamas. Omdøpt til EIRAMA.
Kolliderte 07/06 med USA-tanker TT GOLDEN MONARCH ved Big Stone Beach Oil Lighterage i Delaware River.
Reparert og tilbake i fart 14/06.
1985 Solgt for USD 2.400.000 til Newtype Shipping Ltd (Styga Cia. Nav. S.A.), Limassol, Kypros.
Omdøpt til MIAOULIS.
1986 Omdøpt til KOUNTOURIOTIS.
1987 Solgt i september for USD 4.500.000 til P/R Sorella I A/S & Co. (Brøvig Ship Management A/S, Farsund), Oslo. Omdøpt til NORTH CAPE.
1988 Solgt i februar til Hannestad Rederi A/S, Halden (Th. Brøvig, Farsund), Oslo.
1990 Solgt i november til Tinfos Jernverk A/S, Notodden (Brøvig Ship Management A/S), Farsund.
1991 Overført i desember til North Centurion A/S, Oslo (Farsund Ship Management A/S), Farsund.
1992 Solgt til hugging for USD 155/LDT (totalt USD 3.026.000). Ankom 15/06 til Chittagong, Bangladesh for
hugging som begynte 18/06 ved Kabir Steel Ltd.
1968 Built as THORSHØVDI by Mitsui Shipbuilding & Engineering Co. Ltd, Chiba, Japan for A/S Thor Dahl P/R (A/S
Thor Dahl), Sandefjord. Launched 14/07, delivered in September. Godmother was Mrs. Solveig Odberg.
1977 Caught fire 04/07 in engine room and accommodation in position 10.21N–20.08W. The fire extinguished by the vessels
crew. The vessel towed to Dakar in Senegal by the tug WOTAN belonging to Bugsier, Hamburg, West Germany. The
vessel left Dakar 13/08 in tow by WOTAN. Arrived 03/09 at Deutsche Werft, Hamburg.
Departed the yard 29/12 after repairs to load in La Skhirra,Tunisia.
1978 Laid up in April at Thorsøya, Sandefjord.Back in trade again in September.
1979 Sold in March for USD 4.000.000 to Intersea Investments Ltd (Hong Kong), Nassau, Bahamas.
Renamed EIRAMA.
Collided 07/06 with USA-tanker ST GOLDEN MONARCH at Big
Stone Beach Oil Lighterage in the Delaware River. Repaired and back in trade 14/06.
1985 Sold for USD 2.400.000 to Newtype Shipping Ltd (Styga Cia. Nav. S.A.), Limassol, Cyprus. Renamed MIAOULIS.
1986 Renamed KOUNTOURIOTIS.
1987 Sold in September for USD 4.500.000 to P/R Sorella I A/S & Co. (Brøvig Ship Management A/S, Farsund), Oslo.
Renamed NORTH CAPE.
1988 Sold in February to Hannestad Rederi A/S, Halden (Th. Brøvig, Farsund), Oslo.
1990 Sold in November Tinfos Jernverk A/S, Notodden (Brøvig Ship Management A/S), Farsund.
1991 Transferred in December to North Centurion A/S, Oslo (Farsund Ship Management A/S), Farsund.
1992 Sold to demolition for USD 155/LDT (total USD 3.026.000). Arrived 15/06 at Chittagong, Bangladesh for
demolition that began 18/06 by Kabir Steel Ltd.
Ingen bilder er lagret for denne båten