MS BUENAVISTA (II)

Tilbake til søk
BUENAVISTA (II)
Har du bilder til dette skipet, send dem gjerne til oss: Sandefjordshistorie team
Nasjonalitet
Norge
Skipstype Motorskip
Off nr Nummer ikke registert
Byggeår 1971/5
Bruttotonn/BT 2.714
Nettotonn/NT 1.400.
Skrog LOA Loa: 310,8' - Lbp: 278,9' - B: 53,2' - D: 15,8'
Skipsbeskrivelse Motorskip
Skipsfunksjon/bruk Funksjon ikke registert
Hastighet Hastighet ikke registert
Drivstoffkapasitet Kapasitet ikke registert
Lasthåndtering Type ikke registert
Kjeletype Bygger ikke registert
Kjelebygger Bygger ikke registert
Hjelpemaskineri 3x dieselgen., 880 BHK each., 1x nød/havne gen., 210 BHK
El-kraft 1948kW/440-220VAC/60Hz
Navigasjonsutstyr 3x dieselgen., 880 BHK each., 1x nød/havne gen., 210 BHK
Manøvreringssystem 1948kW/440-220VAC/60Hz
Kommunikasjonsutstyr Utstyr ikke registert
Maskin-/motortype 1971 Bygget som kombinert passasjer- og kjøleskip BUENAVISTA ved Ulsteinvik mek.Verksted A/S, Ulsteinvik for A/S Kristiansand D/S (Fred Olsen & Co, Oslo (Fred.Olsen Canary Lines), Kristiansand.. 19-- Omdøpt BISMILLAH. 1984 Solgt til Comarit i januar. Opererte som kjøleskip mellom Marokko og Europa i vintersesongen, og mellom Tanger og Malaga/Algeciras om sommeren. 1989 Opererer som helårsferje i Gibraltarstredet. 2005 Tatt ut av drift grunnet nye regler om stabilitet, og kostnadene til ombygging ville blitt større enn salgsverdien 2006 BISMILLAH ble solgt til meksikanske interesser for bruk på innenriks i rute mellom Cozumel og Mexico.
Maskin-/motorytelse
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
1971 -
Norge
Verft -
Sted Sted ikke registrert
Reg havn Oslo

1971 Bygget som kombinert passasjer- og kjøleskip BUENAVISTA ved Ulsteinvik mek.Verksted A/S, Ulsteinvik for A/S Kristiansand D/S (Fred Olsen & Co, Oslo (Fred.Olsen Canary Lines), Kristiansand.. 19-- Omdøpt BISMILLAH. 1984 Solgt til Comarit i januar. Opererte som kjøleskip mellom Marokko og Europa i vintersesongen, og mellom Tanger og Malaga/Algeciras om sommeren. 1989 Opererer som helårsferje i Gibraltarstredet. 2005 Tatt ut av drift grunnet nye regler om stabilitet, og kostnadene til ombygging ville blitt større enn salgsverdien 2006 BISMILLAH ble solgt til meksikanske interesser for bruk på innenriks i rute mellom Cozumel og Mexico.
1971 Built as combined passenger ferry and reefer BUENAVISTA by Ulsteinvik mek.Verksted A/S, Ulsteinvik for A/S Kristiansand D/S (Fred Olsen & Co, Oslo (Fred.Olsen Canary Lines), Kristiansand. 19-- Omdøpt BISMILLAH. 1984 Solgt til Comarit i januar. Opererte som kjøleskip mellom Marokko og Europa i vintersesongen, og mellom Tanger og Malaga/Algeciras om sommeren. 1989 Opererer som helårsferje i Gibraltarstredet. 2005 Tatt ut av drift grunnet nye regler om stabilitet, og kostnadene til ombygging ville blitt større enn salgsverdien 2006 BISMILLAH ble solgt til meksikanske interesser for bruk på innenriks i rute mellom Cozumel og Mexivo.

Ingen bilder er lagret for denne båten

   
https://www.sandefjordshistorie.no