MS BYSANZ
Tilbake til søk
Har du bilder til dette skipet, send dem gjerne til oss: Sandefjordshistorie team
Nasjonalitet
Skipstype
Motorskip
Off nr
1 dekk & shelterdekk. 4 lasterom utstyrt m/8 bommer og vinsjer.
Byggeår
1903
Skrog LOA
L: 261,8' - B: 42,2' - D: 12,7' - dypg.: 16' 3"
Skipsbeskrivelse
Motorskip
Skipsfunksjon/bruk
Funksjon ikke registert
Hastighet
11,0 knop
Drivstoffkapasitet
Balblom
Lasthåndtering
1 dekk & shelterdekk. 4 lasterom utstyrt m/8 bommer og vinsjer.
Kjeletype
Bygger ikke registert
Kjelebygger
Bygger ikke registert
Hjelpemaskineri
2x dieselgen. á 150 BHK/90kW. 1x dieselgen. 100BHK/66kW.
El-kraft
660kW/220VDC.
Navigasjonsutstyr
2x dieselgen. á 150 BHK/90kW. 1x dieselgen. 100BHK/66kW.
Manøvreringssystem
660kW/220VDC.
Kommunikasjonsutstyr
Utstyr ikke registert
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
Rederi-A/S Kragerø
1948 Built as motor ship BALBLOM by A/S Akers Mek.Verksted, Oslo for Den Norske Middelhavslinje A/S (Fred. Olsen & Co. and O. Thoresen, managers), Oslo.
1971 Sold to Arethousa Shipping Co. Ltd. (c/o G. Daifas, Piraeus, Hellas, managers), Cyprus. Converted to “Cattle carrier” with 3 deck, 2 cargo spaces and 2 hatches.
Renamed MESSINIA. After conversion: 2.347 tdw, 1.420 brt, 680 nrt. New dimensions: Loa: 84,46m, Lbp: 76,50m, B: 12,86m, D: 5,75m, draught.: 5,644m.
1983 Went to lay-up in Piraeus 11/1, and did not get back to trading again.
1984 Delivered to local breakers in Eleusis/Piraeus 21/8 for breaking.
Ingen bilder er lagret for denne båten
Kilde: Kragerø
Utarbeidet av: Samlet og bearbeidet av Ragnar Iversen