MS BOLT (II)
Tilbake til søk
Har du bilder til dette skipet, send dem gjerne til oss: Sandefjordshistorie team
Byggeår
1971/5
Bruttotonn/BT
1.516
Nettotonn/NT
779
Dødvekt/TDW
2.828 T.
Skrog LOA
Loa: 310,8' - Lbp: 278,9' - B: 53,2' - D: 15,8'
Skipsbeskrivelse
Motorskip
Skipsfunksjon/bruk
Funksjon ikke registert
Hastighet
Hastighet ikke registert
Drivstoffkapasitet
Kapasitet ikke registert
Lasthåndtering
Type ikke registert
Kjeletype
Bygger ikke registert
Kjelebygger
Bygger ikke registert
Hjelpemaskineri
3x dieselgen., 880 BHK each., 1x nød/havne gen., 210 BHK
El-kraft
1948kW/440-220VAC/60Hz
Navigasjonsutstyr
3x dieselgen., 880 BHK each., 1x nød/havne gen., 210 BHK
Manøvreringssystem
1948kW/440-220VAC/60Hz
Kommunikasjonsutstyr
Utstyr ikke registert
Maskin-/motortype
1971 Bygget som kombinert passasjer- og kjøleskip BUENAVISTA ved Ulsteinvik mek.Verksted A/S, Ulsteinvik for A/S Kristiansand D/S (Fred Olsen & Co, Oslo (Fred.Olsen Canary Lines), Kristiansand.. 19-- Omdøpt BISMILLAH. 1984 Solgt til Comarit i januar. Opererte som kjøleskip mellom Marokko og Europa i vintersesongen, og mellom Tanger og Malaga/Algeciras om sommeren. 1989 Opererer som helårsferje i Gibraltarstredet. 2005 Tatt ut av drift grunnet nye regler om stabilitet, og kostnadene til ombygging ville blitt større enn salgsverdien 2006 BISMILLAH ble solgt til meksikanske interesser for bruk på innenriks i rute mellom Cozumel og Mexico.
Maskin-/motorytelse
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
1971 Bygget som kombinert passasjer- og kjøleskip BUENAVISTA ved Ulsteinvik mek.Verksted A/S, Ulsteinvik for A/S Kristiansand D/S (Fred Olsen & Co, Oslo (Fred.Olsen Canary Lines), Kristiansand.. 19-- Omdøpt BISMILLAH. 1984 Solgt til Comarit i januar. Opererte som kjøleskip mellom Marokko og Europa i vintersesongen, og mellom Tanger og Malaga/Algeciras om sommeren. 1989 Opererer som helårsferje i Gibraltarstredet. 2005 Tatt ut av drift grunnet nye regler om stabilitet, og kostnadene til ombygging ville blitt større enn salgsverdien 2006 BISMILLAH ble solgt til meksikanske interesser for bruk på innenriks i rute mellom Cozumel og Mexico.
1971 Built as combined passenger ferry and reefer BUENAVISTA by Ulsteinvik mek.Verksted A/S, Ulsteinvik for A/S Kristiansand D/S (Fred Olsen & Co, Oslo (Fred.Olsen Canary Lines), Kristiansand. 19-- Omdøpt BISMILLAH. 1984 Solgt til Comarit i januar. Opererte som kjøleskip mellom Marokko og Europa i vintersesongen, og mellom Tanger og Malaga/Algeciras om sommeren. 1989 Opererer som helårsferje i Gibraltarstredet. 2005 Tatt ut av drift grunnet nye regler om stabilitet, og kostnadene til ombygging ville blitt større enn salgsverdien 2006 BISMILLAH ble solgt til meksikanske interesser for bruk på innenriks i rute mellom Cozumel og Mexivo.
Ingen bilder er lagret for denne båten