D/S ARIEL (1)

Tilbake til søk
ARIEL (1)
Har du bilder til dette skipet, send dem gjerne til oss: Sandefjordshistorie team
Nasjonalitet
Norge
Skipstype Dampskip
Off nr 4008868
Klassifisering DnV +1A1
Byggeår 1894
Byggenr 53
Bruttotonn/BT 1.571
Nettotonn/NT 993
Dødvekt/TDW 3.000 T.
Skrog LOA L: 250,0-B: 35,0’-D: 15,7’.
Skipsbeskrivelse Dampskip
Skipsfunksjon/bruk Funksjon ikke registert
Hastighet Hastighet ikke registert
Drivstoffkapasitet Kapasitet ikke registert
Lasthåndtering Type ikke registert
Kjeletype 1 x dampkjele (boiler) med dim.: 14,5' x 10,5' med 4 fyrganger. Arbeidstrykk 180 psi.
Kjelebygger North East Marine Engineering Co (1938) Ltd, Wallsend, England
Hjelpemaskineri Maskineri ikke registert
Maskin-/motordetaljer Dampmaskin, 3-trinns ekspansjon, 3-syl., dia. 18,5"-30"-48", slag 33"", 132 NHK
Maskin-/motorbygger North East Marine Engineering Co (1938) Ltd, Wallsend, England
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
Verft -
Sted Sted ikke registrert
Reg havn Holmestrand

1894 Bygget som ARIEL av Wood, Skinner & Co., Bill Quay,Newcastle, England for A/S Ariel (Ludvig A. Rafen),Holmestrand.
Sjøsatt 13/10, levert i november.
1901 Ludvig A. Rafen døde. Lorentz B. Rafen ble managers.
1905 Solgt til Mitsubishi Goshi Kaisha, Nagasaki, Japan.Omdøpt til TANOURA MARU.
1913 Havarerte 02/06 på Quelpart Island, Sør Korea mens hun var på reise fra Wakamatsu, Japan til Shanghai, China med kull.

1894 Built as ARIEL by Wood, Skinner & Co., Bill Quay, Newcastle, England for A/S Ariel (Ludvig A. Rafen),Holmestrand.
Launched 13/10, delivered in November.
1901 Ludvig A. Rafen’s died. Lorentz B. Rafen became managers.
1905 Sold to Mitsubishi Goshi Kaisha, Nagasaki, Japan.Renamed TANOURA MARU.
1913 Wrecked 02/06 on Quelpart Island, South Korea whilston a voyage from Wakamatsu, Japan to Shanghai, China with coal.

Ingen bilder er lagret for denne båten

   
https://www.sandefjordshistorie.no