MS MAUD (2)

Tilbake til søk
MAUD (2)
Har du bilder til dette skipet, send dem gjerne til oss: Sandefjordshistorie team
Nasjonalitet
Norge
Skipstype Motorskip
Off nr 5420592
Klassifisering DNV1A1
Kallesignal LJDS/LDOX
Byggeår 1930
Leveringsmåned August
Byggenr 580
Bruttotonn/BT 3.189
Nettotonn/NT 1.908
Dødvekt/TDW 5.550 T.
Skrog LOA 99,51 m
Bredde 15,24 m
Dypgående 7,01 m
Skipsbeskrivelse Motorskip
Skipsfunksjon/bruk Fartøy for stykkgods/general cargo
Hastighet 10
Drivstoffkapasitet Kapasitet ikke registert
Maskin-/motortype 1 x Dieselmotor
Maskin-/motorytelse
Maskin-/motordetaljer
Maskin-/motorbygger Burmeister & Wains Maskin og Skibsbyggeri, København, Danmark
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
1930 - 1953
Norge
Sted København
Reg havn Tønsberg

1930 Bygget som MAUD av Burmeister & Wains Maskin- og Skibsbyggeri, København, Danmark for A/S Maud (Hjalmar Røed & Co.), Tønsberg. Sjøsatt 28/06, levert i august.1940 Nortraship ble managers i april.1945 Tilbakelevert eierne i oktober.1953 Solgt i juli til D/S A/S Gudvin (H. Gjerpen), Oslo. Omdøpt til GUDVANG.1955 Managementselskapet omdøpt til H. Gjerpen & Sønner, Oslo.1963 Solgt i april til Gold Navgation Line Compania Naviera Panamena S.A. (Leilo Pampaloni, Genova, Italia), Panama. Omdøpt til JENNIFER.1966 Overført til Gold Navgation Line Compania Naviera (Leilo Pampaloni), Port-au-Prince, Haiti.1968 Overført til Gold Navgation Line Compania Naviera (Leilo Pampaloni), Panama.1972 Hugget i april av Ditta Giuseppe Riccardi, Vado Ligure, Italia.

1930 Built as MAUD at Burmeister & Wains Maskin- og Skibsbyggeri, København, Danmark for A/S Maud (Hjalmar Røed & Co.), Tønsberg. Launched 28/06, delivered in August.1940 Nortraship became managers in April.1945 Returned to owners in October.1953 Sold in July to D/S A/S Gudvin (H. Gjerpen), Oslo. Renamed GUDVANG.1955 Management company renamed H. Gjerpen & Sønner, Oslo.1963 Sold in April to Gold Navgation Line Compania Naviera Panamena S.A. (Leilo Pampaloni, Genova, Italy), Panama. Renamed JENNIFER.1966 Transferred to Gold Navgation Line Compania Naviera (Leilo Pampaloni), Port-au-Prince, Haiti.1968 Transferred to Gold Navgation Line Compania Naviera (Leilo Pampaloni), Panama.1972 Broken up in April by Ditta Giuseppe Riccardi, Vado Ligure, It

Ingen bilder er lagret for denne båten

Kilde: Dnv, Lloyd,s, Starke. Skipet 3/79 V/Dag Bakka Jr.
Utarbeidet av: Jan Pedersen
   
https://www.sandefjordshistorie.no