D/S MAUD (1)

Tilbake til søk
MAUD (1)
Har du bilder til dette skipet, send dem gjerne til oss: Sandefjordshistorie team
Nasjonalitet
Norge
Skipstype Dampskip
Off nr 5602928
Klassifisering DNV1A1
Kallesignal MDCJ
Byggeår 1907
Leveringsmåned FEBRUAR
Byggenr 60
Bruttotonn/BT 2.117
Nettotonn/NT 1.350
Dødvekt/TDW 3.450 T.
Skrog LOA 88,11 m
Bredde 12,80 m
Dypgående 5,91 m
Skipsbeskrivelse Dampskip
Skipsfunksjon/bruk Fartøy for stykkgods/general cargo
Hastighet 9
Drivstoffkapasitet Kapasitet ikke registert
Maskin-/motortype 1 x Dampmaskin
Maskin-/motorytelse
Maskin-/motordetaljer
Maskin-/motorbygger Richardson, Westgarth & Co., Hartlepoole, England
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
1907 - 1929
Norge
Sted Grimstad
Reg havn Tønsberg

1906 Bygget som MAUD av Fevigs Jernskibsbyggeri, Fevig, Grimstad for A/S Trym (Hjalmar Røed & Co.), Tønsberg. Sjøsatt 24/11.1907 Levert i februar.1929 Solgt til Eric Möller, Shanghai, China.1929 Solgt til San Peh Steam Navigation Co. Ltd, Shanghai, China. Omdøpt til LUNG SHAN.1938 Solgt til Cia. Italiana di Navigation S.A.I. (Chinese Italian Navigation Co. Ltd, Shanghai), Italia. Omdøpt til ENDERTA.1945 Senket 18/05 under et US Navy luftangrep i posisjon 33.29N-126.56Ø utenfor øst kysten av Quelpart Island, Korea.

1906 Built as MAUD at Fevigs Jernskibsbyggeri, Fevig, Grimstad for A/S Trym (Hjalmar Røed & Co.), Tønsberg. Launched 24/11.1907 Delivered in February.1929 Sold to Eric Möller, Shanghai, China.1929 Sold to San Peh Steam Navigation Co. Ltd, Shanghai, China. Renamed LUNG SHAN.1938 Sold to Cia. Italiana di Navigation S.A.I. (Chinese Italian Navigation Co. Ltd, Shanghai), Italy. Renamed ENDERTA.1945 Sunk by US Navy air attack 18/05 in position 33.29N-126.56E off east coast of Quelpart Island, Korea.

Ingen bilder er lagret for denne båten

20 mann.

Kilde: Dnv, Lloyd,s, Starke.
Utarbeidet av: Jan Pedersen
   
https://www.sandefjordshistorie.no