M/T SHIKOKU GEIR
Tilbake til søk
1974 Kjølstrukket 20/07.Bygget som SHIKOKU GEIR av Shin Yamamoto Zosen, Kochi, Japan for K/S A/S Geir Seks (Fekete & Co.), Tønsberg. Sjøsatt 13/10, levert 15/12.1978 Solgt 01/06 til Geoffrey Shipping Ltd. (Ole Schrøder & Co. A/S, Oslo), Singapore. Omdøpt til OSCO SUN.1979 Solgt til Langford Shipping Ltd (Ole Schrøder & Co. A/S, Oslo), Monrovia, Liberia.1980 Solgt til Gulf Marine Transport Co. K.S.C. (Ole Schrøder & Co. A/S, Oslo), Kuwait. Omdøpt til OSCO SAUDIAH.1982 Managers omdøpt til Osco Shipping A/S, Oslo.1983 Solgt til Kuwait Maritime Transport Co. (Balder Management A/S, Sandvika), Kuwait. Omdøpt til SAUDIAH.1988 V. Ships Ltd., Monte Carlo, Monaco/Kuwait ble managers.1989 Solgt til Mistover Marine Co. Ltd (Amer Shipping Ltd), Limassol, Kypros. Omdøpt til VALIANT CARRIER.1989 Ommålt: 28.684 tdw, 16.039 brt, 10.699 nrt,.1992 Overfalt av pirater i Singaporestredet. Ekstra belysning og vakter hindret ikke piratene som stjal ca. USD 4.000 i kontanter samt personlige gjenstander. Kapteinen, hans kone og deres 7 mnd gamle datter og navigasjonsoffiseren ble skadet.1993 Hugging begynte 25/06 i Shanghai, China.
1974 Keel laid 20/07.Built as SHIKOKU GEIR by Shin-Yamamoto Zosen, Kochi, Japan for K/S A/S Geir Seks (Fekete & Co.), Tønsberg. Launched 13/10, delivered 15/12.1978 Sold 01/06 to Geoffrey Shipping Ltd (Ole Schrøder & Co. A/S, Oslo), Singapore. Renamed OSCO SUN.1979 Sold to Langford Shipping Ltd. (Ole Schrøder & Co. A/S, Oslo), Monrovia, Liberia.1980 Sold to Gulf Marine Transport Co. K.S.C. (Ole Schrøder & Co. A/S, Oslo), Kuwait. Renamed OSCO SAUDIAH.1982 Managers renamed Osco Shipping A/S, Oslo.1983 Sold to Kuwait Maritime Transport Co. (Balder Management A/S, Sandvika), Kuwait. Renamed SAUDIAH.1988 Management transferred to V.Ships Ltd, Monte Carlo, Monaco/Kuwait.1989 Sold to Mistover Marine Co. Ltd (Amer Shipping Ltd), Limassol, Cyprus. Renamed VALIANT CARRIER.1989 New tonnage: 28.684 tdw, 16.039 grt, 10.699 nrt.1992 Pirates boarded the VALIANT CARRIER in the Strait of Singapore despite illumination and piracy watch. Stolen were USD 4.000 in cash and personal possessions. Injured were the Captain's 7 months old daughter, Captain's wife, Captain, and Navigation Officer.1993 Demolition began 25/06 at Shanghai, China.
Ingen bilder er lagret for denne båten
