T/S BERTHA
Tilbake til søk
1957 Bygget som GEFION av Kockums Mek. Verkstads A/B, Malmö, Sverige for Tankrederiet Gefion A/S (Eivind, Evensen), Oslo. Sjøsatt 05/09, ferdigstilt i desember.1963 Overført 31/12 til Skibs-A/S Gylfe (Eivind, Evensen), Oslo.1973 Solgt i februar til K/S A/S Geir & Co. Fem (Thomas F. Fekete & Co.), Tønsberg. Omdøpt til BERTHA.1974 Solgt 29/01 til Limma Tanker Establishment (Transerz Reederei G.m.b.H., Hamburg, Vest-Tyskland), Vaduz, Lichteinstein/Singapore. Omdøpt til JULY STAR.1975 Brakk i to 12/03 i Middelhavet (37.55N-06.15Ø) mens hun var på reise fra Oslo til Middelhavet for ordre. Delene funnet drivende, en mann ble funnet i akterskipet men ingen spor etter resten av mannskapet på 35 mann. Forskipet slept til Gibraltar og i juni hugget i Santander, Spania. Akterskipet slept til Cagliari Roads og i juli hugget i Cartagena, Spania
1957 Built as GEFION by Kockums Mek. Verkstads A/B, Malmö, Sweden for Tankrederiet Gefion A/S (Eivind, Evensen), Oslo. Launched 05/09, completed in December.1963 Transferred 31/12 to Skibs-A/S Gylfe (Eivind, Evensen), Oslo.1973 Sold in February to K/S A/S Geir & Co. Fem (Thomas F. Fekete & Co.), Tønsberg. Renamed BERTHA.1974 Sold 29/01 to Limma Tanker Establishment (Transerz Reederei G.m.b.H., Hamburg), Vaduz, Lichteinstein/Singapore, renamed JULY STAR.1975 Broke in two 12/03 in Mediterranean at position 37.55N-06.15E whilst on a voyage from Oslo to the Mediterranean for orders. Parts were found drifting, one man found dead in the stern section but the other 34 men were missing. Forepart was towed to Gibraltar and in June broken up at Santander, Spain. Aft section was towed to Cagliari Roads and in July broken up at Cartagena, Spain.
Ingen bilder er lagret for denne båten
