MS HAVFALK

Tilbake til søk
HAVFALK
Nasjonalitet
Norge
Skipstype Motorskip
Off nr Nummer ikke registert
Kallesignal LIGU
Byggeår 1950
Leveringsmåned Mars
Byggenr 394
Bruttotonn/BT 4.942
Nettotonn/NT 2.832
Dødvekt/TDW 8.375
Skrog LOA 132,55 m
Bredde 17,70 m
Dypgående 7,34 m
Skipsbeskrivelse Beskrivelse ikke registert
Skipsfunksjon/bruk Funksjon ikke registert
Hastighet 15,5
Drivstoffkapasitet Kapasitet ikke registert
Maskin-/motortype DSME B&W
Maskin-/motorytelse
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
Sted Gøteborg
Reg havn Oslo


1950 Bygget som HAVFALK av Eriksbergs Mekaniska Verkstads A/B, Göteborg, Sverige for A/S Havbør, A/S Havprins, A/S Havkong & A/S Meyers Tankreder (P. Meyer), Oslo. Sjøsatt 12/01, ferdigstilt i mars. Byggekostnad NOK 12.679.102

1954 Installert ny hjelpekjele med arbeidstrykk 100 psi.

1958 Installert exhaustkjele med arbeidstrykk 100 psi.

1964 Solgt i september for NOK 6.000.000 til A/S Luksefjell & A/S Rudolf (Olsen & Ugelstad), Oslo. Omdøpt til RUGDEFJELL.

1966 Solgt i februar for GBP 375.000 til Oranje Lijn Maats. Zeetransport (A. Veder NV), Rotterdam, Nederland. Omdøpt til PRINS PHILIPS WILLEM.

1969 Solgt til Glafki Shipping Co. S.A. (Blue Line Shipping Co. S.A.), Piraeus, Hellas. Omdøpt til CAPETAN GIORGIS.

1973 Solgt til Blue Line Shipping Co. Ltd (Mythikos Ploutos Shipping Co. S.A.), Piraeus.

1976 Solgt til Mythikos Shipping Co. S.A. (E. Maltezos), Piraeus.

1979 Ankom 23/08 til Kaohsiung, Taiwan for hogging ved Tong Yung Copper & Iron Enterprise.


Maskineri:

1 dieselmotor, Burmeister & Wain 74-VTF-140. 2-takt/enkeltv., 7-sylinder, syl. dim.: 740 x 1.400 mm. 5.650 BHK ved 105 o. min. Bygget av Eriksbergs Mekaniska Verkstads A/B, Göteborg, Sverige.


Hjelpemotor:

3 dieselgen., hver 125 kW

1 dieselgen. (nød) 15 kW.


Tot. el. kraft (el. power):

375kW/220VDC.

Kjeler (boiler):

1 hjelpekjele (aux. boiler), med arbeidstrykk 100 psi.








1950 Built as HAVFALK by Eriksberg Mekaniska Verkstads A/B, Göteborg, Sweden for A/S Havbør, A/S Havprins, A/S Havkong & A/S Meyers Tankreder (P. Meyer), Oslo. Launched 12/01, completed in March. Building costs NOK 12.679.102.

1954 Installed new aux. boiler with work pressure 100 psi.

1958 Installed economiser with work pressure 100 psi.

1964 Sold in September for NOK 6.000.000 to A/S Luksefjell & A/S Rudolf (Olsen & Ugelstad), Oslo. Renamed RUGDEFJELL.

1966 Sold in February for GBP 375.000 to Oranje Lijn Maats. Zeetransport (A. Veder NV), Rotterdam, the Netherlands. Renamed PRINS PHILIPS WILLEM.

1969 Sold to Glafki Shipping Co. S.A. (Blue Line Shipping Co. S.A.), Piraeus, Greece. Renamed CAPETAN GIORGIS.

1973 Sold to Blue Line Shipping Co. Ltd (Mythikos Ploutos Shipping Co. S.A.), Piraeus.

1976 Sold to Mythikos Shipping Co. S.A. (E. Maltezos), Piraeus.

1979 Arrived 23/08 at Kaohsiung, Taiwan for demolition by Tong Yung Copper & Iron Enterprise.

  • HAVFALK

    HAVFALK
   
https://www.sandefjordshistorie.no