TIJUCA
Nasjonalitet
Norge
Skipstype Motorskip
Off nr Nummer ikke registert
Kallesignal JXGS
Byggeår 1959
Leveringsmåned September
Byggenr 490
Bruttotonn/BT 8,831
Nettotonn/NT 5,340
Dødvekt/TDW 10,030
Skrog LOA 149,35 m
Bredde 19,56 m
Dybde (i riss) 11,82 m
Skipsbeskrivelse Motorskip
Skipsfunksjon/bruk fartøy for stykkgods
Hastighet 18
Drivstoffkapasitet Kapasitet ikke registert
Maskin-/motordetaljer Doxford, 2-takt, enkeltv., 6-sylindret, syl. dim.: 670 x 2.320 mm, 7.250 BHK
Maskin-/motorbygger William Doxford & Sons Ltd., Sunderland, England
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
1959 - 1977
Norge
Sted Rouen
Reg havn Tønsberg


1959 Bygget som TIJUCA ved Charles Connel & Co.,

Scotstoun, Glasgow, Scotland for Wilh. Wilhelmsen, Oslo.

Registrert i Tønsberg. Sjøsatt 22/05, levert 04/09. Byggesum

NOK 28.433.284.

1977 Solgt 30/03 til Vertico Shipping Co. Ltd, Limassol,

Kypros. Omdøpt til UZMA.

1979 Ankom 21/02 til Kaohsiung, Taiwan for hugging som

begynte 05/03 ved Kao Feng Iron & Steel Co. Ltd.


Maskineri:


1 x dieselmotor, Doxford. 2-takt/enkltv., 6-sylindret, syl.

dim.: 750 x 2.500 mm. 9.000 BHK. Bygget av Barclay, Curle &

Co., Glasgow, Scotland.



1959 Built as TIJUCA at Charles Connel & Co., Scotstoun,

Glasgow, Scotland for Wilh. Wilhelmsen, Oslo. Registered in

Tønsberg. Launched 22/05, delivered 04/09. Building costs

NOK 28.433.284.

1977 Sold 30/03 to Vertico Shipping Co. Ltd, Limassol, Cyprus.

Renamed UZMA.

1979 Arrived 21/02 at Kaohsiung, Taiwan for demolition that

began 05/03 by Kao Feng Iron & Steel Co. Ltd.


  • TIJUCA

    TIJUCA
  • TIJUCA

    TIJUCA
Utarbeidet av: Myhre Jørn
   
https://www.sandefjordshistorie.no