M/T FERNCREST

Tilbake til søk
FERNCREST
Nasjonalitet
Norge
Skipstype Motor Tanker
Off nr Nummer ikke registert
Klassifisering DNV1A1 Tankskip for Oljelast
Kallesignal LATT
Byggeår 1956
Byggenr 464
Bruttotonn/BT 22.670
Nettotonn/NT 13.955
Dødvekt/TDW 35.425
Skrog LBP 207,84m
Bredde 26,60m
Dypgående 14,59m
Skipsbeskrivelse Motorskip Tanker
Skipsfunksjon/bruk Motortanker
Hastighet 15,5
Drivstoffkapasitet Kapasitet ikke registert
Maskin-/motordetaljer Burmeister & Wain, 2-takt/enkeltv., 10-syl., dia: 740 x 1.600 mm.
Maskin-/motorbygger Eriksbergs mek. Verkstads Aktiebolag, Gøteborg, Sverige
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
1956 - 1964
Norge
1956 - 1964
Norge
1968 - 1978
Sted Gøteborg
Reg havn Oslo

HISTORIKK:
v/H. Larsson-Fedde.

01/1956: Levert som FERNCREST til Skibs A/S Marina, Skibs A/S Varild & A/S Standard
               ( Fearnley & Eger ) Oslo 
00/1964: Solgt til I/S Cresta ( A/S Marina- S.L.Paulsen ) Bergen, nytt navn  CRESTA
11/1968: Solgt til Aro Comp. Ltd ( A.I. Romano ) Monrovia, Liberia, nytt navn  ARO
00/1969: Overført til Aro Comp. Ltd ( Petrolaro Shipping Co. Ltd ) Monrovia, Liberia
10/1978: Solgt Tyskland for opphugging. Ankom Hamburg den 26/10-1978
11/1978: Resolgt til Spanske opphuggere. Ankom Santander den 27/11-1978

Maskineri:
Dieselmotor 2 takt enkeltvirkende- 10 cylindere diam.740x1600mm.

  • FERNCREST

    FERNCREST
  • FERNCREST

    FERNCREST
Kilde: Sjohistorie.no og H.Larsson-Feddes samlinger
Lardex arkivet
Utarbeidet av: Samlet og bearbeidet av Henrik Kulms
   
https://www.sandefjordshistorie.no