BRK ANNIE MARSHALL

Tilbake til søk
ANNIE MARSHALL
Nasjonalitet
Norge
Off nr Nummer ikke registert
Klassifisering Lloyd’s A1
Kallesignal HBTF
Byggeår 1856/11
Leveringsmåned November
Bruttotonn/BT 397
Nettotonn/NT 380
Skrog LOA L: 127,5’ (38,86 m)
Bredde 25,5’ (7,77 m)
Dybde (i riss) 18,0’ (5,48 m)
Skipsbeskrivelse Seilskip Bark
Skipsfunksjon/bruk Seilskip
Hastighet Hastighet ikke registert
Drivstoffkapasitet Kapasitet ikke registert
Maskin-/motortype Seil Skip
Maskin-/motorytelse
Maskin-/motordetaljer
Maskin-/motorbygger Seil
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
Sted Sunderland, Pallion
Reg havn Sandefjord

1856 Bygget som bark PERPETUA av Richard Wilkinson, Pallion, Sunderland for John Longton, Liverpool, England. Sjøsatt 14/10, ferdigstilt 11/11.
1860 Solgt til W. Turner, Dumfries, Scotland.
1870 Solgt til de Marqurique, Bilbao, Spania. Omdøpt til MARIA M.
1882 Solgt til W. H. Collins, Liverpool. Omdøpt til PERPETUA.
1884 Solgt til T. Rhys, Liverpool.
1887 Solgt til J. Montgomery, Liverpool.
1890 Solgt til James W. Marshall, Lancaster, England. Omdøpt til ANNIE MARSHALL.
1893 Solgt til Gullik Nilsen, Kamfjord, Sandefjord.
1894 Solgt til Aktieselskabet Smaafart (Johan Bryde), Sandefjord. Omdøpt til TRY.
1899 Grunnstøtte i november ved Kongsvold, Trondheimsfjorden mens hun var på reise fra Trondheim til London, England med trelast.
1900 Kondemnert i januar. Senere solgt & reparert.
1903 Satt i fart igjen for Gullik Nilsen, Kamfjord, Sandefjord.
1906 Solgt til Niels Christian Thorbjørnsen, Fredrikstad og rigget ned til lekter.

1

1856 Built as barque PERPETUA by Richard Wilkinson, Pallion, Sunderland for John Longton, Liverpool, England. Launched 14/10, completed 11/11.
1860 Sold to W. Turner, Dumfries, Scotland.
1870 Sold to de Marqurique, Bilbao, Spain. Renamed MARIA M.
1882 Sold to W. H. Collins, Liverpool. Renamed PERPETUA.
1884 Sold to T. Rhys, Liverpool.
1887 Sold to J. Montgomery, Liverpool.
1890 Sold to James W. Marshall, Lancaster, England. Renamed ANNIE MARSHALL.
1893 Sold to Gullik Nilsen, Kamfjord, Sandefjord.
1894 Sold to Aktieselskabet Smaafart (Johan Bryde), Sandefjord. Renamed TRY.
1899 Stranded in November at Kongsvold, in Trondheimsfjorden whilst on a voyage from Trondheim to London, England with wood.
1900 Condemned in January. Subsequently sold & repaired.
1903 Put in service again for Gullik Nilsen, Kamfjord, Sandefjord.
1906 Sold to Niels Christian Thorbjørnsen, Fredrikstad. De-rigget down to a barge.

  • ANNIE MARSHALL

    ANNIE MARSHALL
Kilde: Boka: Seilskip i Sandar og Sandefjord av Haakon Hansen og Johan Knap
Sjøhistorie.no
Utarbeidet av: Bearbeidet: Marita S. Austenå
   
https://www.sandefjordshistorie.no